ایالات متحده ، اوکراین و آلمان حملات سایبری علیه روسیه انجام داده اند

به گفته این مقام روسی ، ما در جریان آماده سازی و برنامه انتخابات دوما در سپتامبر 2021 شاهد دخالت در سیستم های اطلاعاتی دولت بودیم ، اگرچه مسکو این را تلاشی برای تأثیرگذاری بر خواسته های شهروندان می داند.

پیش از این ، میخائیل اوسیوسکی ، رئیس شرکت مخابرات دیجیتال روسیه مخابرات گفته بود که 19 حمله سایبری به سیستم رای گیری الکترونیکی این کشور در آستانه انتخابات صورت گرفته است که همه آنها خنثی شده اند.

پوتین اخیراً با شبکه تلویزیونی آن آن صحبت کرده است. توسط. ایالات متحده گفته است که امیدوار است با آمریکا در مبارزه با جرایم سایبری همکاری کند.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده مذاکره با آمریکا در زمینه امنیت سایبری است ، افزود: آمریکا از همکاری با روسیه در این زمینه خودداری کرده است.

وی دخالت روسیه یا هکرهای روسی در حملات سایبری در آمریکا را مضحک خواند و گفت که بر اساس اطلاعات منتشر شده در ایالات متحده آمریکا هیچ مدرکی برای اثبات اتهام روسیه در این زمینه ارائه نکرده است. حملات به دیگر کشورها از خاک این کشور انجام می شود.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه اخیراً اعلام کرده است که 75 درصد حملات سایبری علیه کشورهای مختلف توسط آمریکا انجام می شود.

اولگ حرموف ، معاون دبیر شورای امنیت در هفته نامه روسی “Argumentative Effect” می گوید: “ایالات متحده و متحدانش اطلاعات خود را افزایش می دهند و فضای سایبری سایر کشورها را خرابکاری می کنند.”

وی افزود که آنها (ایالات متحده و متحدانش) ، از سوی دیگر ، روسیه ، چین ، کره شمالی و ایران را به عنوان منابع اصلی تهدیدات سایبری ذکر کردند.

هوراموف گفت: “ایالات متحده یک تصویر رسانه ای ایجاد می کند که هدف آن توجیه هرگونه اقدامی ، از جمله استفاده از زور در نظر جامعه بین المللی است.”

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه ، پیامد تشدید رویارویی ها در حوزه اطلاعات ، تنش روابط بین المللی و توقف رشد اقتصادی جهان به دلیل تحریم ها و کاهش اعتماد به فرآیند دیجیتالی شدن (اقتصادها) است.

دیدگاهتان را بنویسید