ایران از هرگونه تلاش برای پایان دادن به آتش بس در یمن حمایت می کند


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817420

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد از همه تلاش‌های عادلانه و عملی ایران برای رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن حمایت می‌کند و تنها راه حل بحران را راه‌حل سیاسی به رهبری یمن دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفتمین سالگرد تجاوز سعودی به یمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این جنایت بزرگترین تراژدی انسانی قرن برای یمن است. وی اعمال استانداردهای دوگانه و دیدگاه های حزبی را در شورای امنیت سازمان ملل برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از همه تلاش ها و ابتکارات عادلانه و عملی برای رفع حصر و برقراری آتش بس حمایت می کند و همچنان تنها راه را پیدا می کند. راه حل بحران یمن رئیس سیاسی توسط یمنی ها رهبری می شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

جنگ ویرانگر و محاصره وحشیانه ائتلاف علیه مردم یمن در حالی وارد هشتمین سال خود می شود که این کشور مقاوم را در بزرگترین فاجعه انسانی قرن قرار می دهد و پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم این جنگ بیشتر غیرنظامیان، زنان و… کودکان بی گناه تخریب زیرساخت ها و امکانات حیاتی در بخش های بهداشت، معیشت، اقتصاد و آموزش به یمن تبدیل شده است.

ائتلاف متجاوز در هفت سال گذشته به بمباران و شلیک موشک اکتفا نکرده و از محاصره های غیرانسانی و غیرقانونی به عنوان اهرمی برای امتیازات سیاسی و نظامی استفاده کرده و با مسدود کردن دسترسی زمینی، بدترین جنگ اقتصادی و بدترین محاصره را تحمیل کرده است. ، هوا و دریا و جلوگیری از ورود مواد غذایی، سوخت و سایر نیازهای اولیه مردم.

این جنایت غیرانسانی ائتلاف متجاوز به نقض تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در بحران یمن، تحت الشعاع تداوم فروش تسلیحات توسط حامیان غربی و آمریکایی و اعمال استانداردهای دوگانه و جانبدارانه در شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از تمامی تلاش‌های عادلانه و عملی برای رفع محاصره، برقراری آتش‌بس و آغاز گفتگوهای یمنی-یمنی بدون مداخله خارجی در سایه تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد حمایت می‌کند و به حل و فصل تنها مشکل ادامه می‌دهد. راه حل بحران یمن سیاست توسط یمنی ها اداره می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید