این مراسم با هدف تجلیل از پیشکسوتان و معرفی سفیران ایمنی موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شد


ساعت: 19:31
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886676

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، آئین تجلیل از پیشکسوتان و معارفه سفیران ایمنی تردد در موتورسواری و موتورسواری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان موتورسواری و اتومبیلرانی ایران و معرفی قهرمانان این رشته به عنوان سفیران ایمنی ترافیک با با حضور سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، مازیار نظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون، روسای هیئت های استانی و همچنین به عنوان داوران، مربیان و قهرمانان این رشته ورزشی صبح امروز شنبه 17 مرداد 1401 در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از قهرمانان و سرشناسان به عنوان سفیران ایمنی راه ها معرفی و جوایز خود را دریافت کردند. همچنین از سوی کمیته ملی المپیک از جمعی از پیشکسوتان موتورسواری و اتومبیلرانی تجلیل و تقدیر شد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح به رسم یادبود از سوی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و حمایت های دکتر صالحی امیری تقدیر و تشکر شد.
مازیار نظامی در این مراسم گفت: آنچه در توسعه موتورسواری و اتومبیلرانی رخ داد حاصل تلاش این خانواده است که آخرین اقدام با حمایت و همراهی وزیر ورزش و جوانان سیدحمید سجادی بود که نورپردازی انجام شد. پیست مجموعه ورزشی آزادی پس از یک دهه کامل در اختیار قهرمانان و جوانان قرار گرفت.
ناظمی خاطرنشان کرد: برای اینکه اتفاق خوبی در این ورزش بیفتد از همه ایده ها حمایت کردیم و دست به کار شدیم. متأسفانه با وجود اینکه این رشته یک ورزش و صنعت جهانی است، فدراسیون با مشکلات مالی فراوان و شکایات مختلف حقوقی مواجه است، اما با صبوری ادامه می دهیم تا فدراسیون بتواند نام خوب و بزرگ خود را حفظ کند.
وی یادآور شد: متأسفانه سالانه 16 هزار فوتی جاده ای داریم که نزدیک به 300 هزار نفر در این تصادفات مجروح می شوند که 10 درصد آنها معلول هستند.
رئیس فدراسیون اضافه کرد: در فدراسیون مجموعه غنی از قهرمانان و مربیان کم نظیر کشور داریم و با توافقی که با پلیس راهنمایی و رانندگی داشتیم تصمیم گرفتیم سفیران ترافیک را از بین کمیسیون ها و قهرمانان معرفی کنیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: باید بپذیریم که نسل جوان بیش از هر زمان دیگری به نشاط نیاز دارد و برای رسیدن به نشاط اجتماعی باید بسترهای لازم برای ایجاد تخلیه اجتماعی احیا شود. مهم است.
وی گفت: بدینوسیله اعلام می کنم روزی به عنوان تعطیلات ملی فدراسیون در تقویم رسمی کشور درج می شود تا تمامی هیئت های اتومبیل رانی و موتورسواری سراسر کشور از قهرمانان و پیشکسوتان این روز تجلیل کنند.
صالحی امیری افزود: این فدراسیون برای بازگشت به جایگاه قبلی خود در جهان و آسیا نیازمند یک جهش است. باید تلاش کنیم تا نهادهای بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی به عنوان حامی مالی به این فدراسیون بیایند تا جوانان سراسر کشور در پیست ها به رقابت بپردازند و در رهاسازی احساسات و ایجاد نشاط اجتماعی نقش آفرینی کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر که در نظر داریم سالنی را به این فدراسیون اختصاص دهیم، گفت: در این سالن در نظر داریم اشیا، مدال ها، موتورهای قدیمی و خودروهای قدیمی را در سالن ویژه قرار دهیم تا دانش آموزان و همه مردم می توانند بیشتر با فضای فدراسیون آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید