نشست در منطقه منا با حضور رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران / نشست روسای فدراسیون های ایران و عمان در پاریس;

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792565

نشست سالانه کشورهای عضو منطقه منا (خاورمیانه) در حاشیه انتخاب جهانی فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری، این نشست با حضور مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری ایران، محمد بن سلیم رئیس منطقه منا و یکی از دو کاندیدای فدراسیون جهانی هانی شعبان توسعه فدراسیون جهانی برگزار شد. مدیر و نمایندگان رانندگان از سوریه، بحرین، لبنان، امارات، اردن، عمان، عربستان سعودی، فلسطین و کویت.

بن سلیم در بخشی از این دیدار با اشاره به نقش مهم کشورهای منطقه در مسابقات اتومبیلرانی آسیایی، ایران را یکی از کشورهای بالقوه منطقه برشمرد و گفت: ایران می‌تواند از نظر فنی در بخش رالی نیز جایگاهی داشته باشد. و از نظر اداری در خاورمیانه خاص باشد.

همچنین در این دیدار در ازای مسائل اتومبیل رانی در خاورمیانه از جمله توجه به دو بخش کارتینگ و مسابقات دیجیتال به عنوان دو پایگاه مهم برای جذب نسل جوان به این ورزش و عکس هایی از این دو رویداد خانگی در منا عمان و اردن به نمایش گذاشته شد.

هانی شعبان در این نشست به برگزاری دوره های آموزشی پایداری محیط زیست نیز اشاره کرد و از حمایت مالی این دوره ها خبر داد. FIA در عمان و مراکش برگزار می شود، بنابراین کشورهای عضو منطقه منا از این نظر در آسیا پیشتاز هستند.

در پایان این اجلاس، عربستان سعودی اعلام کرد که میزبان اجلاس منا در سال 2022 خواهد بود.

* نشست روسای فدراسیون های ایران و عمان در پاریس

در دومین روز از اجلاس پاریس، مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران با حسن بن سلیم علی خلیفه، رئیس اتحادیه اتومبیلرانی عمان دیدار و گفتگو کرد.

ناظمی با اشاره به روابط عمیق و محترمانه فرهنگی و سیاسی دو کشور که در طول قرن ها شکل گرفته است، گفت: هر دو کشور روابط و همکاری های اقتصادی و سیاسی بسیار خوبی در اطراف تنگه هرمز دارند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران گفت: اشتراکات فرهنگی زیادی داریم و می توانیم به صورت مشترک میزبان مسابقات زیادی در این زمینه از جمله رالی های مشترک و حتی منطقه ای در منطقه کشم و چابهار و همچنین تبادلات آموزشی و فنی باشیم. .

ناظمی افزود: ایران و عمان قرن هاست که روابط فرهنگی و سیاسی خوبی با هم دارند و زمینه همکاری مفصل و مناسبی در زمینه آموزش فنی و علمی و همچنین مسابقات مشترک از جمله رالی داریم.

حسن بن سلیم علی خلیفه رئیس انجمن اتومبیلرانی عمان از حسن نیت و عزم فدراسیون ایران برای همکاری بیشتر و برگزاری مسابقات و تورهای مشترک قدردانی کرد و ما حوزه های مرتبط با این حوزه را داریم.

b44b34a2 36a0 4add a286 9fe101899e56 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید