این پرسپولیس عصای امیر گالنووی شد

این پرسپولیس عصای امیر گالنووی شد

تیم های حاضر در تورنمنت CAFFA از تیم های چندان مطرحی در سطح فوتبال آسیا محسوب نمی شوند. مهدی طارمی آقای گل لیگ پرتغال توانست از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و به تعداد گل های ملی خود بیافزاید. این بازیکن با 38 گل به رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی رسید.

طارمی موفق ترین شاگرد کلانویی است

تجربه فعلی گالنویی دومین حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی است. این مربی در اولین مرحله حضورش در تیم ملی 17 بازی را هدایت کرد. جواد نکونام در 13 بازی به میدان رفت و 6 گل به ثمر رساند و بیشترین بازی را انجام داد و بهترین گلزن این تیم بود. مهدی طارمی در اولین دوره مربیگری کلانوی خیلی زود از تمامی گلزنان پیشی گرفت و با 7 گل بهترین آمار دوران مربیگری این مربی را دارد.

طارمی در اولین بازی بازگشت کالنووی به تیم ملی مقابل روسیه گلزنی کرد. این بازیکن در دیدار مقابل کنیا با وجود حضور در زمین نتوانست گلزنی کند و سپس مقابل افغانستان و قرقیزستان هت تریک کرد. پس از طارمی و نکونام، رسول خطیبی با 4 ضربه برای کلانوی مربی بیشترین گل را در دروازه تیم ملی دارد.

نیمی از گل های تیم ملی برای طارمی

ملی پوشان در 4 بازی با بازگشت کلانویی به نیمکت در مجموع 14 گل به ثمر رساندند که 7 گل آن را مهدی طارمی به ثمر رساند که این بازیکن به تنهایی 50 درصد گل های تیم ملی را به ثمر رساند. طارمی تاکنون با 4 مربی مختلف در تیم ملی کار کرده و زیر نظر گالنویی بالاترین نتیجه را کسب کرده است. طارمی در 13 بازی زیر نظر دراگان اسکوچیچ به اندازه 4 بازی زیر نظر کالانوی گل زده است. طارمی در 4 بازی 5 گل برای مارک ویلموتس به ثمر رساند. طارمی بیشتر بازی های بین المللی خود را زیر نظر کارلوس کی روش انجام داد و در 47 بازی 19 گل به ثمر رساند. طارمی در هر بازی با کلانوی 1.75 گل به ثمر رسانده است و باید دید با کلانوی به این روند ادامه می دهد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید