بازداشت فرهنگیان معترض به عدم اعمال رتبه بندی معلمان

بازداشت فرهنگیان معترض به عدم اعمال رتبه بندی معلمان

فرهنگیان با سردادن شعارهای «رتبه بندی معلمان حق مسلم ماست»، «به قولی که دادیم هستیم»، «مراقب وضعیت معیشتی بازنشستگان باشیم».

خبرگزاری فارس نوشت: این تجمعات در برخی شهرها مانند شیراز با شعارهای غیر صنفی همراه بود. در چندین ولایت، برخی افراد ناشناس با سر دادن شعارهای سیاسی تلاش کردند تا تجمع امروز معلمان را خنثی کنند.
فارس افزود: با توجه به وعده های دولت مبنی بر صدور تصمیمات در خصوص رتبه بندی معلمان در اواخر بهار، تعداد تجمع کنندگان نسبت به جوامع قبلی کاهش یافته و در برخی استان ها تجمعی برگزار نشده است. با این حال فیلم های منتشر شده در فضای مجازی در شهرهایی مانند شیراز قدیمی است و امروز اعتراض معلمان در حیاط آموزش و پرورش فارس در حال برگزاری است.

تجمعات امروز در استان های فارس، اصفهان، کردستان، خراسان شمالی، مرکزی، بوشهر، البرز، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، همدان و مازندران مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شد.

چند نفر دستگیر شدند

خبرگزاری فارس ادامه داد:
تعدادی از عناصر معاند و متنفذ که سعی در ادامه تحرکات و طرح های قبلی خود برای به حاشیه راندن مطالبات برحق معلمان داشتند، در آستانه روز معلم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.

این افراد که با شبکه های ضدانقلاب در ارتباط بودند و از طریق برخی از عناصر اپوزیسیون خارج از کشور هدایت می شدند، قصد برهم زدن تجمعات فرهنگی در روز معلم را داشتند.

برخی از بازداشت شدگان سابقه کار در حوزه امنیتی داشتند و با سوء استفاده از عنوان صنفی فرهنگی که شورایی غیرقانونی است، اقدام به اجابت خواسته های صنفی فرهنگیان می کردند که با آزار معلمان و تلاش دولت برای اعمال قانون مواجه می شود. قانون رتبه بندی، منحرف شده و به اهداف سوء سیاسی و امنیتی خود عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید