بازرسی ظروف با دستگاه های اشعه ایکس 90 درصد افزایش یافت


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909455

رئیس گمرک گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت ماهه امسال توسط دستگاه های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور 90 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گمرک، علیرضا مقدسی رئیس گمرک گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت ماهه امسال توسط دستگاه های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور 90 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: گمرک ایران به منظور سهولت در تردد کانتینرهای حامل کالاهای وارداتی و ترانزیتی، کانتینرها را با دستگاه ایکس ری بازرسی و اسکن کرد.

وی افزود: گمرکات اجرایی کشور با بهره گیری از مدیریت ریسک و تسریع در تشریفات گمرکی، گمرکات کشور را به تجهیزات کنترل الکترونیکی مجهز می کند که این امر موجب افزایش سرعت و دقت عملیات گمرکی و تسهیل تردد کامیون های وارداتی و ترانزیتی از ترخیص کالا از گمرک می شود.

موگادیشو گفت: در 7 ماهه امسال 431 هزار و 773 اسکن اشعه ایکس بر روی کامیون های وارداتی و ترانزیتی انجام شد که گمرک شهید رجایی با 171 هزار و 912 اسکن در راس آن قرار دارد.

به گفته رئیس گمرک در این مدت 58 هزار و 968 دستگاه کامیون در گمرک دوغارون اسکن شد. 38 هزار و 412 اسکن در گمرک آستارا و 25 هزار و 537 اسکن توسط گمرک سرخس با دستگاه های ایکس ری مستقر در این گمرک انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر 15 دستگاه ایکس ری باری در گمرکات اجرایی کشور مشغول به کار هستند.

به گفته مقدیسی، 2 دستگاه ایکس ری توسط بخش خصوصی تولید و در گمرکات کشور نصب و پس از اخذ مجوزهای لازم فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید