اشعه؛ رتبه بندی تولید محصولات کشاورزی در استان تهران


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913158

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: شهرستان ری با تولید نزدیک به یک میلیون و 200 هزار تن در رتبه تولید محصولات کشاورزی استان تهران قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، علی عابدی در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک از زیرمجموعه های کشاورزی هستند.

وی گفت: شهرستان ری با سطح زیر کشت حدود 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یکی از قطب های تولید گندم، جو، ذرت و گیاهان علوفه ای محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی منطقه ری گفت: با بهره برداری از 207 واحد تولیدی، 6 هزار و 695 تن گوشت قرمز و بیش از 311 هزار لیتر شیر در ری تولید شده است و این شهرستان یکی از مراکز تولید دام و لبنیات تهران محسوب می شود. استان .

عابدی خاطرنشان کرد: شهرستان ری با تولید نزدیک به یک میلیون و 200 هزار تن در رتبه تولید محصولات کشاورزی استان تهران قرار دارد.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی از اصلی ترین تهدیدها برای به خطر انداختن امنیت غذایی عنوان کرد و تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری، حفظ اراضی، توسعه کشاورزی و افزایش تولید در این بخش از مهم ترین سیاست ها و اولویت های کاری در این بخش است. این مورد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری افزود: یکی از اولویت های این وزارتخانه توسعه کشاورزی پیمانی و خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی است و این امر با تاکید بر کاهش مصرف آب و تولید بیشتر محصولات کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید