بازگشت استقلال به حفاظت خطی؛ تصمیم جدید فرهاد مجیدی

بازگشت استقلال به حفاظت خطی؛  تصمیم جدید فرهاد مجیدی

تیم فوتبال استقلال که پیش از بازی با فجر سپاسی با حواشی زیادی مواجه بود و در نهایت نتوانست از سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند استفاده کند، به دلیل کمبود بازیکن در دفاع میانی به ناچار به مصاف فجر سپاسی رفت. موفق شدند در این دیدار به ششمین پیروزی متوالی و چهاردهمین پیروزی فصل خود دست یابند که اتفاق بزرگی برای آنها بود.
استقلالی ها آخرین بار قبل از حضور استراماکونی از ترکیب چهار نفره استفاده کردند و آندره استراماچونی نه تنها جایگزین دفاع سه نفره استقلال در لیگ نوزدهم شد، بلکه اکثر تیم ها و مربیان را پشت سر گذاشت. برو از این سیستم استفاده کن و امروز کمتر تیمی در فوتبال ایران وجود دارد که غیر از دفاع سه نفره بازی کند.

جدایی ناگهانی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از استقلال، فرهاد مجیدی را در پست مدافع میانی قرار داد و او نه تنها مجبور شد روزبه چسمی را به دفاع وسط بازگرداند، بلکه به دلیل کمبود بازیکن در این ناحیه از استقلال نیز مجبور شد. سیستم. او هم برگشت و بعد از 2 سال این تیم را به خط دفاع 4 نفره بازگرداند.

با وجود اینکه مدافع دیگری به نام عارف گلمی در اردوی آبی ها حضور داشت اما مجیدی پس از بیش از 6 ماه دوری از میادین حاضر نشد در بازی اول این بازیکن را به خطر بیندازد و از او در ترکیب اصلی استفاده کند. ضمن اینکه اگر در ترکیب اصلی بود و از سیستم دفاعی سه نفره استفاده می کرد، نیمکت استقلال را از حضور یک ذخیره در قلب دفاع خالی می کرد که برای آنها هم مهم بود.

مجیدی با همین بضاعت توانست کار خود را مقابل فجر انجام دهد و 3 امتیاز بازی را از آن خود کند، باید دید استراتژی او در طول فصل چگونه خواهد بود. آیا او قصد دارد در پایان مسابقات تیمش را با دفاع خطی به میدان بفرستد یا می تواند باز هم از دفاع سه نفره با جذب مدافع میانی آزاد و استفاده از سهمیه فیفا استفاده کند؟

دیدگاهتان را بنویسید