بازگشت شاخص کل به کانال 1.3 میلیون واحد / فشار عرضه و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805168

امروز سه شنبه 12 بهمن ماه معاملات بازار سرمایه مثبت آغاز شد و شاخص کل بورس در پایان بازار با رشد 6681 واحدی دوباره جایگاه یک میلیون و 300 هزار واحدی را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ امروز علیرغم اینکه بازار با قدرت خوبی کار خود را آغاز کرد اما در بحبوحه فشار عرضه و کمبود نقدینگی اجازه نداد رشد بازار سرمایه مانند روزهای گذشته باشد. 1.3 میلیون واحد بهبود یافت و شاخص به رقم یک میلیون و 301 هزار و 299 واحد رسید.

شاخص کل که مهمترین تاثیر را در تصمیم گیری مشتریان دارد و نگاه بهتری به بازار نشان می دهد، امروز مثبت شد و با 2 هزار و 558 واحد افزایش به رقم 333 هزار و 287 واحد رسید و شاخص قیمت با یک هزار و 605 واحد افزایش به رقم 209 هزار واحد رسید و 182 واحد را به ثبت رساند.

امروز شاخص بازار اول 1050 واحد و شاخص بازار دوم 6788 واحد افزایش یافت.

امروز بیش از هفت میلیارد و 559 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 42 هزار و 542 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادها: بانک ملت، ایران خودرو، تجارت، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، سایپا و بانک پاسارگاد بر خلاف پالایش نفت اصفهان، پالایشگاه نفت بندرعباس، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. عرضه نفت و گاز پتروشیمی، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گزارش کردند.

امروز در فرابورس شاهد افزایش بیش از 66 واحدی بودیم و در پایان معاملات این شاخص در کانال 17 هزار و 682 واحد ثابت ماند.

نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه اتکایی ایران، توسعه معادن و فلزات، بیمه سامان، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، سرمایه گذاری صبا تامین و کلر پارس برخلاف موسسه اعتباری ملل، پلیمر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. . آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، زغال سنگ طبس، صنعتی دوده پام و پتروشیمی قائد بصیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید