بازگشت میزبان بدون کلاه قرمزی هم جذاب بود

photo_2022-03-24_07-32-17

پرخم موسوی منتقد سینما در این باره نوشت:

* ایرج طهماسب هنرمند مهمی است که جهان بینی چندین نسل را تحت تاثیر قرار داده و هنوز هم این ارتباط عاطفی بین او و مخاطبانش برقرار است. حتی مخاطب دهه هشتاد هم با آثار عروسکی او ارتباط خوبی دارد. طهماسب و حمید جبلی دو همدستی هستند که در این سال ها نسخه های متفاوتی از کلاه قرمزی ساخته اند اما امسال خود ایرج طهماسب یک نمایش عروسکی به نام مهمان ساخت که مستقل از نمایش کلاه قرمزی است.

* برنامه مهمان در قسمت اول امضاهای شخصی قبلی ایرج طهماسب قابل مشاهده است. رنگ بندی دکور نشان از شادی دارد و حتی بازی کاریزماتیک ایرج طهماسب باعث می شود تماشاگر مثل گذشته احساس آرامش کند، آرامشی که امروز کمتر در نمایشنامه های ما دیده می شود و اینجا جای خوشحالی است که ایرج طهماسب توانسته آرامش را منتقل کند. ذهن مخاطبش در یک برنامه مهمان.

* اولین قسمت از برنامه مهمان به معرفی عروسک های جدید و همچنین ارائه لوکیشن میزبان مهربان داستان پرداخت که این بار داستان در دل تالار عروسی می گذرد. هنوز ارتباط حسی عروسک‌های جدید با مخاطب برقرار نشده است، چون اصل و گذشته‌شان را ندیده‌ایم، اما کلاه قرمزی را به‌عنوان پس‌زمینه شخصیت‌های او در نظر گرفته‌ایم، صبر کنید عروسک‌ها باید با مخاطب ساخته شوند. البته در قسمت اول عروسک قیمه موفق شد ارتباط خوبی با مجری برنامه برقرار کند و دیالوگ های خوبی بین این دو شخصیت رد و بدل شد که می توان پیش بینی کرد این عروسک در آینده با مخاطب ارتباط برقرار کند.

* در قسمت اول علاوه بر داستان اصلی، شاهد نمایشی در نیمه دوم این قسمت بودیم که نمی توان آن را به عروسک گردانی ربط داد.

دیدگاهتان را بنویسید