بازیکنان و مربیان والیبال ساحلی تمام تلاش خود را کردند/ باید بهتر شویم


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912010

رئیس کمیسیون والیبال ساحلی فدراسیون والیبال با اشاره به نتایج تیم های ملی ایران در دو مسابقه در بندرعباس گفت: بازیکنان و مربیان تمام تلاش خود را کردند. من از پیشرفت خود راضی نیستم و باید پیشرفت کنیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا که از روز دوشنبه 3 آبان ماه در ورزشگاه سورو بندرعباس آغاز شده بود، عصر (جمعه 6 آبان ماه) با معرفی اولین نفر به پایان رسید. و تیم سوم

توفیق کابلی درباره برگزاری این مسابقات در شهرستان بندرعباس گفت: امسال رایزنی هایی از طریق دکتر داور که ارتباط خوبی با مسئولان آسیایی دارد و در فدراسیون جهانی نیز مسئولیت دارد و بخش مردان زیر مردان آسیا انجام شد. -16 قهرمانی کشورمان، بخش بانوان در قطر برگزار شد.

وی افزود: بندرعباس میزبان خوبی بود و شرایط خوبی برای برگزاری مسابقات فراهم شد. این شهرستان برای اولین بار میزبان این مسابقات بود و دستگاه های اجرایی، شرکت هایی مانند نفت ستاره و فولاد بندرعباس با حمایت های مالی و حمایت های دیگر ارگان ها به ویژه استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و دکتر دکتر موفق شدند میزبان خوبی باشند. مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس این مسابقات است.

رئیس هیات والیبال ساحلی با اشاره به حضور چهار تیم در کمیته والیبال ساحلی آزاد آسیا گفت: جوانان بندرعباسی نیز فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کردند و با هماهنگی فدراسیون آسیایی یک نوجوان تیم ایران به تور باز اضافه شد و با چهار تیم در این مسابقات شرکت کردیم.

وی درباره عدم صعود سه تیم ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا گفت: مشکل اصلی نبود زمین اختصاصی در اختیار فدراسیون بود. زمینی که مدتها بود بسته بودیم و به دلیل عدم استفاده شن و ماسه خوبی نداشت. این موارد را در بدو ورود با اقدامات پیگیری رفع کردیم اما ماسه ها باید از اردکان یزد حمل می شد و این کار زمان بر بود. فرصت های زیادی را از دست دادیم و مجبور شدیم برای تمرین تیم ها در شهرهای مختلف اردو برگزار کنیم. این مشکل همیشه در تمرین نبود و حتی بازیکنانی را که از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب کرده بودیم از دست دادیم زیرا آنها به طور مداوم تمرین نمی کردند و برخی به والیبال داخل سالن کشیده شدند.

کابلی با بیان اینکه زمین ویژه والیبال ساحلی حدود دو ماه است که تجهیز شده است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و بازیکنانی که از مسابقات قهرمانی نونهالان و جوانان به ویژه رده سنی زیر 19 سال انتخاب کرده ایم. -21 گروه سنی که بیش از 35 نفر می باشند و در مقاطع مختلف به اردو دعوت می شوند. ما حدود 10 نفر را پیدا خواهیم کرد که می توانند در گروه های سنی آینده و مسابقات آسیایی کمک کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه از پیشرفت خود راضی نیستیم اما بازیکنان و مربیان تمام تلاش خود را کردند و باید پیشرفت کنیم. البته تیم های دیگر پیشرفت زیادی کرده اند و با توجه به روند صعودی والیبال ساحلی، تیم هایی که بیشتر تمرین کرده اند و در مسابقات جهانی شرکت کرده اند، به نظر می رسد که موفق ترند.” این امر تجربه آنها را در مقایسه با تیم هایی مانند قطر (شریف یونس و احمد تیجان) کاهش می دهد.

کابلی با اشاره به اینکه عدم حضور بازیکنان ساحلی در مسابقات باعث کاهش درآمد آنها می شود، افزود: بیشترین درآمد در والیبال ساحلی از شرکت در مسابقات و کسب جوایز است. البته لیگ ساحلی دو دوره برگزار شده است اما با افزایش تیم ها و حضور تیم های قدرتمندی مانند پیکان، سایپا و … در لیگ برتر ساحلی قطعا بازیکنان قراردادهای خوبی خواهند داشت و بازی های خوبی را رقم خواهند زد. برگزار شود که طول عمر بازیکنان والیبال ساحلی را تضمین می کند.

وی ادامه داد: لیگ والیبال ساحلی هرگز شبیه به والیبال داخل سالن نخواهد بود زیرا در تاریخ آن 33 سال تفاوت وجود دارد اما کاملا مشخص است که روند لیگ برتر ساحلی رو به پیشرفت است و امیدوارم باشگاه های بزرگ وارد شوند. زمینه سرمایه گذاری در این زمینه است، بنابراین قیمت آن بسیار کمتر از یک سالن است. ساحل یک رشته المپیک است و مسابقات آزاد زیادی برای آن برگزار می شود. درآمد والیبال ساحلی در این دو سال برابر با باشگاه های والیبال سرپوشیده لیگ دسته اول است.

دیدگاهتان را بنویسید