بازی های همبستگی کشورهای اسلامی; در آخرین تمرین تیم ملی والیبال بانوان ایران چه گذشت؟


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886913

رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در تمرین والیبالیست ها

رئیس فدراسیون والیبال ایران با حضور در آخرین تمرین تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: سکو در دسترس شماست و اگر جدی باشید و تلاش کنید جایگاه خوبی در مسابقات کشورهای اسلامی کسب خواهید کرد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال و مهناز شادل مشاور بانوان رئیس فدراسیون والیبال امروز (یکشنبه) در اردوی تیم ملی بانوان حضور یافتند. 9 مرداد) آخرین تمرین بازیکنان قبل از اعزام مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را تماشا می کردند.

پس از پایان تمرین بازیکنان، فریبا محمدیان رو به داور بازی کرد و گفت: این بازیکنان خود را برای یک دستاورد بزرگ آماده می کنند و خداوند با نصیحت شما برای ایفای نقش های قوی به آنها انرژی مضاعف بدهد. در این چند روز بازیکنان تمرینات فشرده و پرنشاطی را پشت سر گذاشتند و تیم ملی والیبال بانوان به اردوی برون مرزی ترکیه و سپس به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شدند.

محمدرضا دوزهنا داور مسابقه نیز با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: در این ایام تیم ملی بانوان و تیم ملی ب به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام می شوند. در جدول اصلی، تیم های بانوان جزو تیم های شرکت کننده نبودند و فدراسیون کمیته ملی المپیک را متقاعد کرد که دختران ایرانی برای حضور در این رقابت ها و بازی های آسیایی آماده هستند. بازی های آسیایی به سال آینده موکول شده و این فرصتی است تا ملی پوشان بانوان در این بازی ها آمادگی بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص اردوهای برون مرزی تیم ملی بانوان نیز گفت: انتظار داشتیم به دعوت این کشور در آمریکا مسابقات تدارکاتی داشته باشیم و آمادگی لازم را برای برگزاری این بازی های دوستانه انجام می دهند. می توانید با شرایط بهتر در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کنید. چند تیم خوب در این مسابقات حضور دارند که شما یکی از آنها هستید و فکر می کنم تورنمنت خوبی برای نمایش والیبال بانوان ایران باشد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: آذربایجان و ترکیه رقبای شما هستند، بعید است آذربایجان با تیم اصلی خود شرکت کند، اما تیم ب آذربایجان و ترکیه رقبای خوبی هستند و این فرصت خوبی برای نمایش بازی خوب است. مراکش به دلیل اینکه احساس می کرد آمادگی لازم را ندارد تیم بانوان خود را به این مسابقات نفرستاد اما تیم مردان مراکش هم اکنون در اردویی در ایران به سر می برد و دو بازی مقابل نوجوانان کشورمان انجام داده و پس از شکست در این مسابقات. آنها از کیفیت بازیکنان ایرانی شگفت زده شدند.

وی با تاکید بر اینکه مسیری که باید طی شود نیاز به جدیت بازیکنان و کادر فنی تیم دارد، تصریح کرد: فدراسیون راه را هموار می کند و بقیه با شماست که باور کنید می توانید جزو تیم های خوب کشورهای اسلامی باشید و باشید. آسیایی با تمرکز، هوش بیشتر و اشتباهات کمتر نتیجه بهتری به دست می آید. من از شما انتظار دارم بدون توجه به نتیجه، یک بازی خوب انجام دهید.

داور مسابقه با اشاره به صحبتی که بعد از پایان هفته اول لیگ ملت‌ها با تیم ملی ایران داشت، گفت: بعد از چند شکست با بازیکنان صحبت کردم و در بلغارستان فقط یک جمله به آنها گفتم: «نباید. از باخت بترس و خودت باش.” او توانایی و انگیزه لازم را دارد، اما ترس از باخت منجر به نتایج ضعیف می شود. “وقتی از باخت نترسی، بازی خوبی خواهی داشت.”

وی ادامه داد: کل تیم ایران توانمندی هایی فراتر از کشورهای اسلامی دارد و می تواند نتیجه خوبی کسب کند، امیدوارم هر روز عملکرد قابل قبول تری داشته باشید و مردم از تماشای مسابقه والیبال لذت ببرند. مردم از تیم ملی خود راضی بودند، برای شما هم اتفاق می افتد، سطح کشورهای اسلامی با لیگ ملت ها یکی نیست، اما تیم ها سابقه خوبی دارند و می توان بازی های خوبی را از آنها دید. پلتفرم شما در دسترس است و فقط باید جدی باشید. شما پیشگام بانوان در والیبال هستید، قرار گرفتن در رده های هفتم و هشتم کافی است و باید بالاتر بروید.

صدیقه اسلامی همچنین از حضور رئیس فدراسیون والیبال در اردوی بانوان و گفتگو با ملی پوشان در روز شلوغ کاری فدراسیون تشکر کرد. وی ابراز امیدواری کرد که ملی پوشان کادر فنی و تیم متحد باعث خوشحالی مردم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید