بالاخره اتفاق خوبی برای کی روش و تیم ملی افتاد

بالاخره اتفاق خوبی برای کی روش و تیم ملی افتاد

سایت رده بندی آنلاین فیفا در پایان هر روز از جام جهانی، رده بندی تیم های ملی جهان را به روز می کند که با توجه به پیروزی ژاپن مقابل آلمان، صدرنشین آسیا را نیز از دست دادند.

از آنجایی که جام جهانی ارزشمندترین تورنمنت گلزنی تیم ملی فیفا است، با هر برد و باخت، رده بندی تیم ها دستخوش تغییرات اساسی می شود. نمونه آن در پایان دور اول مسابقات بود که ایران به رده سوم آسیا سقوط کرد اما پیروزی مقابل ولز تیم ملی را به جایگاه قبلی خود بازگرداند.

فیفا برای جام جهانی وزن 50 را برای تعیین رده بندی تیم ها در رده بندی خود تعیین کرد. بدین ترتیب برای محاسبه امتیاز بازی، اختلاف امتیازات تیم ها برای برد، باخت یا تساوی ضرب می شود و عدد نهایی بدست آمده نیز در عدد 50 ضرب می شود. این وزن برای مسابقاتی مانند لیگ ملت های یوفا 15 است. یا مقدار محاسبه شده برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 25 است.

در هر صورت پس از شکست ایران مقابل انگلیس، 17.30 امتیاز از نتایج قبلی ایران کسر شد. از آنجایی که انگلیس در رده بندی فیفا بالاتر از ایران قرار دارد، این میزان امتیاز منفی برای تیم ملی محاسبه می شود، اما پیروزی مقابل ولز به کسب 26.31 امتیاز مثبت منجر شد که دلیل آن بالاتر بودن رتبه ولز نسبت به تیم ملی است. تیم ملی.

به این ترتیب و با حذف 2 امتیاز مذکور، تیم ملی در مجموع 6.90 امتیاز مثبت از 2 بازی نخست خود در جام جهانی کسب کرد و پس از سقوط به رده 26 جهان، این بار به رده بیست و یکم صعود کرد. برد 2 روز پیش لهستان باعث شد دوستان لواندوفسکی بالاتر از تیم کی روش باشند وگرنه تیم ملی بیستم جهان بود.

اما ژاپن که موفق شد با غافلگیری و شکست آلمان به مقام اول آسیا دست یابد، پس از شکست خیره کننده مقابل کاستاریکا به رده دوم سقوط کرد. ابتدا ژاپنی ها با برد مقابل آلمان 29.49 امتیاز مثبت کسب کردند اما باخت به کاستاریکا 29.53 امتیاز منفی برای آنها به همراه داشت. شکست مقابل کانادا در آخرین بازی دوستانه قبل از جام جهانی نیز 2.91 امتیاز منفی به حساب سامورایی ها اضافه کرد، بنابراین مجموع شاگردان هاجیمه موریاسو در روزهای پایانی فیفا 2.94 امتیاز منفی است.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران که برای چند روز مقام اول آسیا را از دست داده بود، دوباره موفق شد مقام اول قاره کهن را از آن خود کند. البته این رده بندی روزانه به روز می شود و باخت یا برد مقابل آمریکا و همچنین عملکرد ژاپن در ادامه مسابقات تاثیر مستقیمی در رده بندی نهایی دارد. در صورت پیروزی شاگردان کی روش مقابل آمریکا، ملی پوشان 27.81 امتیاز مثبت خواهند گرفت اما شکست در این دیدار امتیاز منفی 22.19 را به همراه خواهد داشت. امتیاز تساوی نیز برای ایران 2.81 امتیاز مثبت است.

در مورد سایر رده بندی ها می توان به صعود فرانسه به رتبه دوم جهان اشاره کرد. پس از شکست بلژیک مقابل مراکش، شاگردان مارتینز به رده سوم سقوط کردند. آرژانتین نیز به رتبه چهارم سقوط کرد. سایر تغییرات قابل توجه شامل صعود سوئیس با چهار پله صعود به رتبه یازدهم جهان و سقوط آلمان با چهار پله به رتبه پانزدهم جهان است.

برد بزرگ مراکش آنها را به رتبه هجدهم جهان رساند. لهستان نیز با 6 پله صعود به رده بیستم رسید. ولز در این رده بندی هفت پله سقوط کرد و اکوادور پس از نتایج خوب خود با 12 پله صعود روبرو شد.

دیدگاهتان را بنویسید