بالاخره رستم قاسمی آفتابی شد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پس از مدت ها غیبت از سمت خود و انتشار خبر بستری شدن و عمل جراحی ستون فقرات خود، سرانجام شنبه شب در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محبر معاون اول رئیس جمهور حضور یافت.

همزمانی غیبت طولانی مدت وی با رسانه ای شدن بازداشت رستم قاسمی مستشار و بازرس ویژه به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه یورو از یک سو و عدم پیشرفت وزیر راه و شهرسازی از سوی دیگر، وعده کلیدی رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال یک جهش شدید است، اجاره‌دهنده رسانه‌ها را بر آن داشت تا خبر استعفا یا اخراج رستم قاسمی را منتشر کنند.

با توجه به بازتاب گسترده دستگیری یکی از مقامات عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی در افکار عمومی، کارشناسان معتقدند رستم قاسمی نمی تواند از فساد جلوگیری کند و با سکوت در مورد این پرونده خود را از مسئولیت سلب مسئولیت کند. مجبور به اعلام موضع و البته توجیه افکار عمومی می شود.خیلی سخت خواهد بود.

ضمن اینکه با توجه به تاکید مکرر مدیران از دولت سیزدهم بر نظافت و عزم آنها برای مبارزه با فساد، رئیسی نیز باید وارد میدان شود و احتمالاً این دستگیری را نشانه عدم وجود خط قرمز دولت برای مبارزه با فساد معرفی کند.

در این میان، قضاوت افکار عمومی منوط به جمع بندی میزان اعتبار توضیحات مقامات دولتی و مهمتر از آن آگاهی از اصل پرونده و میزان اتهامات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید