هشدار جدی رستم قاسمی به متخلفان

هشدار جدی رستم قاسمی به متخلفان

روز جدید وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهادات وزارت راه در خصوص بازار اجاره مسکن در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت: اگر مالکان معاملات و اطلاعات اجاره خود را ثبت نکنند دچار مشکل می شوند.

رستم قاسمی امروز گفت: با توجه به شرایط موجود در حوزه مسکن استیجاری در کشور، مصوباتی در خصوص کنترل اجاره بها به تصویب سران قوا رسیده است که بر اساس آن در صورت وجود شرایط، اجاره بهای واحدهای مسکونی به صورت خودکار تمدید می شود. شرایطی که مستاجر در صورت عدم رعایت مستاجر تمدید نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرداری تهران تشکیل شد و وظیفه این ستاد اجرای مصوبات رؤسای کل کشور است. سه شعبه مسکن افرادی که می خواهند اجاره های جدید داشته باشند نیز در این ستاد ساماندهی می شوند.

وی گفت: روز گذشته جلساتی با نماینده دادستان و تعزیرات و شهرداری تهران برگزار شد. در حال حاضر شهرداری تهران تمام امکانات و ظرفیت خود را در شهرداری بسیج کرده تا وضعیت معیشتی مردم در حوزه مسکن متعادل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در جلسه هیأت دولت پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار مسکن بررسی می شود، گفت: امیدواریم این پیشنهادات به تصویب برسد تا بتوانیم کنترل کنیم. آنها بازار مسکن دارند.

قاسمی با تاکید بر اینکه از این پس تمامی معاملات مسکن باید در سامانه املاک و مسکن ثبت شود، افزود: تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و مسکن به وزارت راه و شهرسازی این امکان را می دهد تا مشخص کند که چه کسانی مالک ملک هستند. . چه شرایطی دارد و با چه قیمتی می توان اجاره یا خرید و فروش کرد. ضمن اینکه عدم ثبت اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و مسکن نیز مشکلاتی را برای مالکان ایجاد می کند و امیدواریم مردم در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید