خداحافظی رئیسی با ضرغامی، رستم قاسمی و خاندوزی

خداحافظی رئیسی با ضرغامی، رستم قاسمی و خاندوزی

روز جدید این فعال سیاسی اصولگرا گفت: از مهر به بعد تغییراتی در ترکیب کابینه ایجاد می شود.

گروه سیاسیون: یک سال از آغاز رسمی دولت می گذرد، برخلاف نظر تحلیلگرانی که بر ضرورت ترمیم کابینه تاکید دارند، سخنگوی دولت اعلام کرد که «رئیس جمهور تصمیمی برای جایگزینی هیچ یک از وزرا نداشته است». حال سوال اینجاست که آیا دولت سیزدهم با کارگزاران فعلی می‌تواند از فرصت‌ها برای احیای برجام استفاده کند؟

حجت‌الاسلام عباس امیری فر در گفتگو با نامه نیوز درباره تبعات تصمیم سید ابراهیم رئیسی برای ابقای ترکیب کابینه اظهار داشت: اگرچه سخنگوی دولت اشاره کرد که تغییری در ترکیب کابینه ایجاد نمی‌شود، اما می‌دانم که نمایندگان مجلس به این موضوع نظر قاطع دارند. تغییر چند وزیر به دلیل عملکرد آنها چنین نیازی پیش می آید.

وی با اشاره به گذشت یک سال از دولت سیزدهم افزود: معمولا در این مدت می توان ارزیابی خوبی از نتایج کاری وزارتخانه ها به ویژه وزارتخانه های اقتصادی داشت، بنابراین امروز نیاز به تغییر تعدادی از وزرا است. و سپردن مسئولیت به افراد کارآمدتر واقعیتی غیرقابل انکار است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در برخی از وزارتخانه ها ممکن است تغییراتی در سطح معاونان وزرا یا مدیران کل ایجاد شود، یادآور شد: البته اظهارنظر سخنگوی دولت می تواند موضعی مربوط به هفته دولت باشد چرا که او نمی خواست ذهن ها به این موضوع بپردازند. این روزها بر روی تغییرات کابینه متمرکز شود در نهایت مدیران اجرایی به ویژه وزرا می خواهند گزارش عملکرد سالانه خود را ارائه دهند و بهتر است در شرایط بلاتکلیفی این کار را انجام ندهند.

وی ادامه داد: آقای ضرغامی وزیر گردشگری عملکرد روشن و خوبی از خود بر جای نگذاشت. علاوه بر این، تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و تغییراتی در رهبری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی لازم است. زمزمه هایی مبنی بر جایگزینی آقای رستم قاسمی و رفتن وی از وزارت راه و شهرسازی نیز شنیده می شود. بحث آزادی وزیر صمت مدت هاست مطرح شده است، البته برنامه احیای وزارت بازرگانی و رفتن آقای فاطمی امین به این وزارتخانه وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ناراحتی کارکنان نهادهای ریاست جمهوری گفت: خود دولت به این ارزیابی و جمع بندی رسید که باید در ترکیب وزرا و حتی معاونان رئیس جمهور تغییراتی ایجاد شود. اما نمایندگان مردم تحت فشار افکار عمومی هستند و یک سال دیگر انتخابات مجلس داریم، اگر دولت بخواهد به همین شکل و رویه عمل کند مجلس باید چند وزیر را برکنار کند.

امیری فر گفت: «بهتر است خود دولت قبل از استیضاح وزرا در مجلس دست به کار شود و در زمان مناسب این تغییرات کابینه را انجام دهد.» شخصا فکر می کنم از مهر به بعد این تغییرات در ترکیب کابینه اتفاق بیفتد. حال باید منتظر ماند تا دید موضوع تغییرات وزرا تا کجا پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید