انسیه خزعلی و رستم قاسمی منتظر حکم اخراج هستند رئیسی خط قرمزها را می شکند؟

انسیه خزعلی و رستم قاسمی منتظر حکم اخراج هستند رئیسی خط قرمزها را می شکند؟

روز جدید : افکار عمومی این روزها رهبر را زیر ذره بین قرار می دهد و حتی کوچکترین اقدام او را زیر نظر دارد. در چنین شرایطی واکنش رئیس جمهور به جنجال های پیرامون معاونت زنان ریاست جمهوری و وزیر راه چگونه خواهد بود؟

حواشی از دولت رئیس جمهور، از جنجال های وزیر جوان دولت در وزارت کار که به استعفای زودهنگام او منجر شد، تا اختلافات پشت پرده تیم اقتصادی دولت، گوشه گیر نیست.

علاوه بر این، استیضاح چند وزیر و افشای مفاسد اقتصادی در برخی وزارتخانه ها را نیز باید اضافه کرد.

اما آنچه این روزها دوباره دولت رئیس جمهور را در کانون توجه میدان ها قرار داده است، دو حادثه در دو دفتر ریاست جمهوری است، از یک سو مهاجرت پسر معاون رئیس جمهور به کانادا جنجالی شد و گفته شد رئیس جمهور به وزرای خود تاکید کرده است. و معاونین که خانواده هایشان نباید خارج از کشور باشند.

از سوی دیگر، دستگیری مشاور ارشد وزیر راه به دلیل دریافت رشوه و گزارش هایی مبنی بر ناراحتی وزیر از این دستگیری و نرفتن به وزارتخانه جنجالی شد.
داستان پاستور از دو مرز جدید

روزها پیش و در پی انتقاد از وعده رئیس جمهور برای تشکیل گشت های مدیریتی، خبری از سوی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت منتشر شد که در آن به مسئولان هشدار داده شد که مراقب گشت های ارشادی باشند.

مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نوشت؛ «اخیراً فرزند یکی از معاونین وزیر ویزا برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی گرفته بود و در شرف خروج بود که بلافاصله پس از اطلاع رئیس جمهور دستوری صادر شد. «همانطور که بچه می رود، پدر هم می رود!» گذشته است که مقامات ارشد دولتی به اقامت فرزندانشان در خارج از کشور افتخار می کردند. مسئولین مواظب گشت ارشاد باشند».

ساعاتی پس از انتشار این توییت، حضور پسر انسیه هزالی، معاون رئیس جمهور در امور زنان در فضای مجازی و رسانه ای فاش شد.

این خبر البته از سوی هزالی تکذیب نشد. وی با تایید حضور پسرش در خارج از کشور، او را دنبال یک پروژه دانش بنیان برای کاهش وزن چنین انتقاداتی توصیف کرد. اما این توضیح در بالای فیلدهای قبلی میدان جدیدی شد. تا جایی که مردم در فضای مجازی و فضای سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب از او انتقاد کردند و خواستار عمل به وعده رئیس جمهور و آزادی معاونش شدند.

در حالی که پس لرزه های اظهارات خزعلی درباره دلیل حضور پسرش در کانادا همچنان ادامه داشت، حساب کاربری توئیتر خبر استعفای خزعلی و موافقت رئیسی با استعفا را منتشر کرد. خبری که در صورت صحت می توانست مهر تحقق وعده دولت رئیسی باشد اما ساعتی بعد خزعلی با تاکید بر عدم استعفای خود مدعی شد اکانتی جعلی این خبر را منتشر کرده است.
افکار عمومی منتظر برکناری معاون رئیس جمهور هستند؟

شاید اما از یک سو افکار عمومی و فضای سیاسی و رسانه ای که دولت رئیس جمهور را رصد می کند و به وعده های این دولت بعد از یک سال حضور در پاستور عمل می کند، همین حالا به جای اینکه منتظر استعفای یا عدم استعفای خزعلی باشد. منتظر حرکت رئیس جمهور بر اساس گفته های وی به وزرا و نمایندگان مجلس آیا حضور فرزندانش در خارج از کشور خط قرمز است و آیا وی از معاونت خود استعفا می دهد یا به بی توجهی به موضوع ادامه می دهد؟
آقای شورای عالی دستگیر شد، رئیسی سکوت کرد

اما در چند روز اخیر بیماری رستم قاسمی و دستگیری مشاور عالی وزیر راه از دیگر کشورهای مردم پاستور بود. اگرچه اعلام شده بود وزیر زیر چاقو رفته است. اما یکی از نمایندگان مجلس فاش کرد که مشکل کمردرد رستم قاسمی در همان روز بازداشت قاسم مکارم اتفاق افتاده است.

او نوشت: «شنیدی رستم قاسمی دستگیر شد؟! ماموران وزارت اطلاعات قاسم مکارم شیرازی را دقیقاً در تاریخی که برای دریافت رشوه به یورو ترتیب داده بود دستگیر کردند. از آن روز رستم قاسمی کمردرد داشت و در بیمارستان بستری شد. نمی دانم الان کجا بستری است. می گویند ما دیگر نمی گوییم.»

قاسم مکارم مشاور ارشد وزیر راه بود که گفته می شود با دریافت رشوه به یورو توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

رستم قاسمی اما پس از چند روز سکوت، در واکنشی عجیب با وجود اینکه دستگیری را تایید کرد، گفت که از علت بازداشت مستشار خود بی اطلاع است.
گل از مردم چوپان

گویا گل برای اعضای کابینه ریاست جمهوری کافی نیست و رئیس جمهور یکی پس از دیگری با غافلگیری دولتمردان خود مواجه می شود.

از این رو این روزها یک رئیس جمهور زیر ذره بین افکار عمومی و فضای سیاسی و رسانه ای قرار گرفته است، همه منتظرند تا واکنش روشن رئیس دولت سیزدهم را درباره مشکلات مهاجرت پسر معاونش به خارج از کشور و فساد اداری ببینند. مشاور ارشد وزیرش.

آیا رئیس جمهور از خط قرمزها عبور می کند و در سکوت از این حدود عبور می کند یا دستور عزل وزیر و نماینده مجلس را می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید