نامه سرگشاده به «انسیه خزعلی»: مشکل اصلی زنان در این کشور امنیت است

نامه ی سرگشاده

روز جدید : لایحه حمایت از امنیت و کرامت زن و خانواده بیش از یک دهه است که در تیررس قوای مختلف قرار دارد و اکنون که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، بیش از یک سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده است. .

کمیسیون بانوان بنیاد باران با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به معاون سیزدهم رئیس جمهور نسبت به موانع تصویب لایحه حفظ امنیت و کرامت زنان و خانواده و تبعات آن هشدار داد.

به نام خدا

نامه ی سرگشاده

خانم دکتر هزالی

معاون محترم رئیس جمهور

سلام

ایشان با احترام به اطلاع می رساند که اکنون که در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم، مطالبات انباشته زنان هر روز بیشتر می شود. وقتی با ندای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مردان و زنان این سرزمین پا به عرصه مشارکت در پیروزی انقلاب اسلامی گذاشتند، اهداف والایی همچون استقلال و آزادی را در زیر لوای انقلاب داشتند. جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام دموکراتیک و اسلامی.

. آنها به امید رفع مشکلات و نیازهای خود در پرتو نظام سیاسی مبتنی بر اسلام و مشارکت مردمی تلاش کردند و مرهمی بر زخم های جنگ هشت ساله و فشار تحریم ها برای ساختن دشمنان خود و برآورده ساختن خواسته های خود کردند. .

اکنون، پس از گذشت تقریباً نیم قرن، هنوز باید ادعایی داشته باشند. زیرا هنوز پاسخ های درستی به آنها داده نشده است و بین خود به عنوان زنان روی زمین و تصمیم گیری ها و تصمیم گیری ها شکاف جدی می بینند.

زنان روی این کره خاکی امنیت را مسئله اصلی، امنیت در جامعه و خانواده می دانند و این امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه ریشه های خشونت علیه زنان از نظر فرهنگی و قانونی خشکانده شود.

لایحه حفظ امنیت و حرمت زن و خانواده بیش از یک دهه است که در اختیار قوای مختلف قرار دارد و اکنون که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، بیش از یک سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مطالبات زنان که از گسترش خشونت علیه آنان در خانواده و جامعه نگران شده است، نیازمند توجه بیشتر قانونگذاران و مقامات اجرایی کشور است.

بنابراین با توجه به تحولات اخیر و اقدامات هشداردهنده در شهرها و استان های مختلف کشور مانند خوزستان، گیلان و سایر شهرها و شهرستان ها، نیاز به بررسی و قانون گذاری در این زمینه عاجل است. بدیهی است پیگیری جنابعالی باعث افزایش توانایی دستیابی به این هدف خواهد شد.

ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد برای کاهش نابرابری اقتصادی و بروز فقر مزمن به ویژه در خانوارها، رفع تبعیض در محیط کار و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان را ضروری می دانیم. از سوی زنان و دختران تحصیلکرده کشور در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

در این راستا بر این باوریم که بروز برخی نگرانی ها در خصوص جدایی و تشویق فرزندان، همسران به بهانه افزایش جمعیت که دغدغه جنابعالی و ماست، به عنوان موضوعی مهم برای سلامت دختران جوان در این زمینه کشور مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

تحصیل خانواده ها، حمایت مالی آنها برای ادامه تحصیل دختران جوان در این کشور به معنای سرمایه گذاری بر روی نسل بعدی زنان تأثیرگذار در این کشور است، بنابراین در آینده باید به سلامت روحی و جسمی آنها توجه ویژه ای شود.

طرح های توانمندسازی خانواده و حمایت قانونی از این کودکان خردسال معنای واقعی عدالتی است که نظام سیاسی ما همواره دنبال کرده است.

در ادامه لازم می دانیم بر اساس مطالعه ای که در سال 1396 انجام شده و مشکلات اصلی آنها به نیازهای زنان در کشور توجه ویژه ای شود.

بدیهی است که سمت معاونت زنان، مأمنی برای مطالبات عقب مانده زنان در این کشور است که متأسفانه تاکنون به صورت تجمعی بازتولید شده است. زنان در این سرزمین در متن جمهوری اسلامی به دنبال حل مشکلات و گشودن فرصت‌های جدید برای رشد و توسعه بوده‌اند، اما این مسائل همواره در حاشیه بوده و در همه دولت‌ها مسائل زنان نسبتاً نامشخص و به بهانه دغدغه‌های جدی‌تر و جدی‌تر است. به مشکلات آنها رسیدگی نشده است.

تشکیل ستاد بانوان و خانواده بارقه امیدی برای رفع مشکلات دستگاه های اجرایی بانوان در کشور است که در صورت استفاده از فرصت های لازم بیمارستانی فعال و کارآمد خواهد بود.

بنابراین توجه به کارگروه های تخصصی مرتبط با این موضوع می تواند راهگشای حل مشکلات و مشکلات پیش روی زنان کشور باشد. امیدواریم استفاده از تجربیات گذشته در بستر همکاری با سازمان های مردم نهاد زنان بتواند سلاحی قدرتمند برای معاونت امور زنان باشد!

دیدگاهتان را بنویسید