نامه سرگشاده زنان اصلاح طلب به آنسی خزعلی

نامه سرگشاده زنان اصلاح طلب به آنسی خزعلی

روز جدید ائتلاف احزاب اصلاح طلب زنان (صدف) در نامه ای سرگشاده به معاون رئیس جمهور در امور زنان، از عملکرد وی انتقاد کرد.

ائتلاف احزاب اصلاح طلب زنان در نامه ای خطاب به معاون زنان رئیس جمهور، پرسش هایی را درباره مهم ترین مطالبات و نیازهای زنان ایرانی و عملکرد دولت در حوزه زنان مطرح کرده است. در بخشی از آن نامه آمده است: «سرپرست خانم دکتر انسیه هزالی; معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛ سلام. اکنون که یکسال از دولت سیزدهم فرا رسیده است و وعده ها و برنامه هایی برای بانوان توسط این معاون رئیس جمهور و ریاست محترم جمهور در نظر گرفته شده است، امیدواریم در زمینه های زیر از فعالیت های این معاونت اطلاع رسانی نمایید تا از یک سو نگرانی از بسیاری از مسائل در این زمینه کاهش یافته و از سوی دیگر تعدیل انتظارات خواهد بود. یادآور می شود، معاون رئیس جمهور در ابتدای مسئولیت و در نشست مشترک 22 شهریور 1400 با جمعی از فعالان زن اصلاح طلب، ضمن تاکید بر همکاری و هم افزایی تمامی زنان از تمامی گروه ها، تصمیم به بحث و تبادل نظر گرفت. اقدامات در دستور کار، پیشنهادات و نظرات آنها را با توجه به تخصص و تجربه شرکت کنندگان دریافت کند. اما از آنجایی که متأسفانه این اقدام صورت نگرفت، لازم دانستیم موارد زیر را به عنوان مهم ترین مراقبت های مورد نیاز جامعه زنان کشور که در دولت قبل وضع شده و سرمایه و دستاورد ایرانیان تلقی می شود، زیر سوال ببریم. زنان.”

در بخشی از سؤالات آمده بود: «کارآفرینی زنان و روند کاهش یا افزایش اشتغال زنان که طبق آخرین نظرسنجی معاونت علمی در سال 1395 اولین دغدغه زنان بوده است، اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟» موضوع امنیت زنان به سرنوشت لایحه ضمانت امنیت زنان یا لایحه حمایت از حیثیت و حمایت از زنان در برابر خشونت مربوط می شود، اما بیش از یک سال است که نوبت به این لایحه در شورای اسلامی نرسیده است. نیمی – دولت برای تسریع در ارائه این لایحه در مجلس چه کرده است، روند رسیدگی به حدود 20 لایحه و لایحه ارسالی در نتیجه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم که دارای رویه قضایی و پشتوانه حقوقی هستند چگونه است. اسناد تا 13 دولت و شورای اسلامی با توجه به تعیین و ابلاغ شاخص های برابری جنسیتی به عنوان تکلیف قانون ششم برنامه توسعه و ستاد ملی زنان و خانواده، اقدامات این معاونت در زمینه پیگیری عملیاتی شدن این شاخص ها چیست؟ وضعیت برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده چگونه است؟ با توجه به فشارهای اقتصادی ناشی از جراحی اقتصادی دولت سیزدهم، برای رفاه نسبی و حمایت مالی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار یا مجرد چه اقدامات جانبی وجود دارد؟

در پایان این نامه آمده است: «با توجه به علت حذف گزارش های ارائه، اسناد حقوقی و قضایی تصمیمات مربوط به زنان، تک نگاری، اینفوگرافیک، گرافیک کارتونی، مستند اجرا، مستند اجتماعی و گفتگو با زنان تأثیرگذار ایرانی از سایت معاونت رئیس جمهور در خصوص امور زنان و خانواده که باید متولی اسناد ملی و گزارش های دولتی باشند توضیح دهید. جالب اینجاست که از جمله این حذفیات، 60 کلیپ از قرآن و اطلاعات آماری دقیق از پیشرفت زنان پس از انقلاب اسلامی مانند گزارش 40/40 بود. شما بارها اشاره کرده اید که عدالت مبتنی بر جنسیت را جایگزین عدالت فراگیر می کنید. آیا شاخص های این رویکرد مشخص و ابلاغ شده است؟ همچنین به نظر شما تاکنون چه راهکارها و برنامه هایی برای خروج تشریفاتی این نماینده مجلس ارائه کرده اید؟ ائتلاف احزاب اصلاح طلب زنان (صدف) در اول شهریور 1401.

دیدگاهتان را بنویسید