واکنش انسیه خزعلی به پدیده «آغوش رایگان».

واکنش انسیه خزعلی به پدیده «آغوش رایگان».

ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره پدیده به اصطلاح آغوش آزاد گفت: البته این آغوش ها ارزشمند است اما به راحتی آن را از دست زنان و دختران ما می گیرند و در حراج می فروشند. خداوند اجازه نداده که مقام زن با قداست او به ابتذال تنزل یابد.

انسیه خزعلی روز 18 آبان ماه در مراسم اختتامیه جشنواره همسران ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این ارتباط مبارکی که ایجاد کرده اید. حرم امام رضا (ع) پایدار و ماندگار و همراه با برکت خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم تضعیف خانواده است. این چند سال است که به جای خانواده و مادر، فضای مجازی تبدیل به مربی شده است. این بدان معنا نیست که مادر در خانه نبود. چرا، اما آموزش و پرورش به فضای مجازی سپرده شد و آنچه کودک دریافت کرد از بیرون بود، نه از سوی والدین و دیگران که او را راهنمایی می کردند و بر هویت او تأثیر می گذاشتند و او را به پوچی و نیستی می بردند. برخی دیگر او را به زندگی در لحظه و ترجیح دادن این سعادت ناپایدار به آینده و کمال و… توصیه می کردند و او را به آرزوهای کوچک و زودگذر و فوری مشغول می کردند، زیرا نقش والدین، به ویژه مادر که کانون محبت و عشق است. آموزش و پرورش، پژمرده.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: خداوند جایگاه او را به زنان واگذار کرده و او را معلم و مرکز آموزش قرار داده است و امیدواریم این نعمت به جای خود بازگردد.

هزالی گفت: شما خانواده های پرسنل ارتش وظیفه دارید از این قلعه مستحکم محافظت کنید. تا زمانی که مرزهای ارزشی، فکری و اعتقادی را حفظ کردی. بحث عفاف و حجاب و حریم خصوصی فقط مختص زنان نیست و در قرآن بر حفظ حریم زن و مرد و عفاف بسیار تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل حریم خصوصی از طریق مرزهای مجازی وارد خانواده ها می شود، گفت: بسیاری از روابط گسسته و طلاق ها ناشی از فضای مجازی و ارتباط نامحدود است. اینها مسائلی است که باید با تلاش بیشتر به صورت ویژه به آنها پرداخت.

هزالی تصریح کرد: دولت برای تحکیم خانواده اقداماتی از جمله تسهیلات ازدواج، مسکن و سایر هزینه ها انجام داده است، اما همه مشکلات زوجین اقتصادی نیست، بلکه بخش زیادی از این نیازها به مسائل فرهنگی و مهارت آموزی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق ها در چهار سال اول زندگی اتفاق می افتد، گفت: نیاز به مشاوره زوجین در سال های اولیه زندگی یک برنامه جدی است. علاوه بر این، مسئله جمعیت از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، زیرا یکی از چالش هایی که ما با آن مواجه هستیم، سالخوردگی جمعیت است و از دست رفتن بزرگترین سرمایه انسانی با هیچ سرمایه دیگری قابل مقایسه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید