انسیه خزعلی: کمیته ویژه ای برای پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد

انسیه خزعلی: کمیته ویژه ای برای پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با دستور رئیس جمهور کمیسیون ویژه ای برای پیگیری مشکل و شناسایی علل مسمومیت دانش آموزان در کشور تشکیل شد و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد. .

انسیه هزالی روز پنجشنبه در حاشیه اولین کنگره استانی زنان تأثیرگذار استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسمومیت دانش آموزان دشمنی را ایجاد کرد و آن را برای سوء استفاده و بهره برداری سیاسی پرورش داد.

هزالی ادامه داد: امیدواریم با تلاش دولت در زمینه ارتقای تحصیلات زنان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ برای تامین آرامش این طبقه در سرزمین ایران.

دومین سفر هیئت دولت نتیجه خوبی برای بانوان بوشهری دارد

هزالی گفت: شاید به دلیل اینکه بوشهر جزو اولین استان هایی بود که رئیس جمهور در دور اول به آن سفر کردند، فرصت بررسی برنامه ها و شناسایی و تصویب نیازهای استان در حوزه زنان را نداشت اما با ارتباطاتی که وجود داشت. تاسیس شد، تاییدیه های خوبی برای این سفر خواهیم داشت.

وی بدون اشاره به تعداد مصوبات و میزان اعتبار مورد انتظار در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، افزود: با بررسی های انجام شده در این دور وام های خوبی برای باغ بانوان در نظر گرفته شده است. ، آموزش، مهارت آموزی، کاهش آسیب و پیشگیری از کمبود تحصیلات زنان با ارائه آموزش برای دختران در روستاهای دور پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: اگرچه آمار ترک تحصیل زنان در استان بوشهر نسبت به سایر استان ها پایین است، اما برای این تعداد اندک نیز برنامه هایی مانند سایر استان ها اجرا می شود.

هزالی ادامه داد: ایجاد خوابگاه های دانشجویی در روستاهای مرکزی، دورافتاده، فقیرنشین و مناطق عشایری یکی از راهکارها و برنامه هایی است که برای کاهش بقای تحصیلی بانوان در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین بازسازی، ساخت و تجهیز آموزشگاه های مهارت آموزی ویژه بانوان را از دیگر برنامه های در حال پیگیری برای تقویت و ارتقای توانمندی های بانوان عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بخشی از حمایت های انجام شده زمینه را برای مهارت آموزی و اشتغال زنان، سرپرستان خانوار و سوء استفاده کنندگان فراهم کرده است، گفت: امروز حمایت های مهارتی به خوبی مشهود است و امیدواریم در این سفر باید به این بخش اعتبار بیشتری داده شود.

ایجاد کسب‌وکارهای خانوادگی پایدار توسط برنامه‌های دستیار زنان و خانواده

وی یکی از برنامه های دولت در وزارت زنان و خانواده را ایجاد کسب و کارهای پایدار خانواده محور دانست و گفت: زنان تلاش می کنند قلب گرم خانواده را داشته باشند و بتوانند مهارت های حرفه ای لازم را آموزش دهند.

هزالی با اشاره به اینکه این حمایت ها در قالب تسهیل و حمایت از کارآفرینان است، گفت: امروز با ارتباط با کشورهای عضو کنگره زنان تأثیرگذار، مقدمات بازار مجازی در سطح ملی و بین المللی فراهم شده است.

برگزاری کنگره تاثیرگذار بانوان در 15 استان کشور

وی با اشاره به برگزاری کنگره تاثیرگذار بانوان در 15 استان کشور گفت: برگزاری این کنگره یکی از ایده هایی است که از سال گذشته در سطح ملی و بین المللی مطرح شده و امسال نیز در سطح استانی برگزار شد. مرحله.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: زنانی که می توانند در عرصه های مختلف اداری، داخلی، اجتماعی، ملی و بین المللی نفوذ ویژه ای داشته باشند، شناسایی و تعدادی از آنها در کشور و استان ها نمایندگی خواهند داشت.

هزالی درباره بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: اعتبار افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تا حدودی تامین شده و در صورت تامین بودجه این طرح توسعه می یابد.

وی درباره تامین سه فرزند زنان خانه دار روستایی نیز گفت: طرح اجرای این طرح مشخص و اجرایی شده است.

هزالی با اشاره به سخنان زنان تاثیرگذار استان بوشهر بیان کرد: از زنان و دختران این سرزمین انتظار می رود با تلاش و پشتکار و پشتکار خانواده، محله و محیط خود را تغییر دهند و افراد زیادی را تحت حمایت خود قرار دهند و بتوانند. تا زندگی خود، به ویژه زنان شرور مسئول، نوعی پیشرفت و جهش را ایجاد کنند.

هزالی بیان کرد: انتظار می رود با همت و همت بانوان حرکت بزرگی در ارتقای کمی و کیفی بانوان صورت گیرد و شاهد تحرکات علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه بانوان باشیم که آنان را تضمین کند. اعتلای اجتماعی

وی تاکید کرد: استانی مثل بوشهر از داشتن سرمایه هایی مانند بانوان غیور این استان محروم و برکت نیست و باید برای آنها امکانات و شرایط برای کار بهتر فراهم شود.

در این مراسم از 21 بانوی تاثیرگذار استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت صبح پنج شنبه از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد و با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. شورا و جمعی از مسئولان استانی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاونت توسعه روستایی و مستضعفان ریاست جمهوری، وزرای کشور، دفاع، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد، سلامت، پزشکی و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش آیت الله رئیسی را در این سفر دو روزه همراهی می کنند.

افتتاح فاز 14 پارس جنوبی، پروژه آب شیرین کن شماره 2 بوشهر و طرح های نهضت ملی مسکن از برنامه های سفر استانی آیت الله رئیسی به استان بوشهر است.

نشست عمومی رئیس جمهور در شهرستان بوشهر و شهرستان دشتی (شهرستان هرموج)، دیدار با علمای شیعه و سنی استان بوشهر و شرکت در نشست تخصصی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و برخی سرمایه گذاران خارجی علاقمند استان از جمله برنامه های دیگر سفر دو روزه رئیس جمهور به استان بوشهر است.

همچنین رئیس جمهور نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی با موثرترین و فعال ترین افراد در این حوزه دارد.

در دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور به استان بوشهر در 25 مهرماه سال گذشته دولت بیش از 6 هزار میلیارد تومان قول مساعد داد و تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که زودتر از موعد مقرر است.

همچنین تا امروز بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای دور دوم سفر استانی دولت به استان بوشهر در نظر گرفته شده است و تصمیمات جدیدی در این سفر گرفته می شود و به این مبلغ اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید