نبرد تلخ دستیار وزیر راه و رقیب وزیر؛ رستم قاسمی می رود؟

نبرد تلخ دستیار وزیر راه و رقیب وزیر؛  رستم قاسمی می رود؟

روز جدید با گمانه زنی ها مبنی بر نارضایتی رئیس جمهور از عملکرد رستم قاسمی، مقداد همتی که ویژگی هایش در زمره «کارشناس جوان وفادار مورد علاقه نظام» قرار می گیرد، بر آتش وحشیانه مصاحبه ها و انتقادهای خود از وزیر کار افزود و مدام وی را متهم کرد که بی کفایتی.متهم می کند

محمدهادی زاهدی وفا از دانشگاه امام صادق، مهرداد بذرپاش و علیرضا پیمان پاک روسای فعلی سازمان توسعه تجارت هستند که به گفته یکی از نمایندگان مجلس احتمالا به عنوان وزیران کار، صنعت و معدن و به مجلس معرفی خواهند شد. وزیر بازرگانی عملکرد ضعیف فاطمی امین و امبدالملکی حتی در حد استانداردهای نه چندان سخت دولت سیزدهم نبود و به زودی از قطار دولت پیاده می شوند.

ظاهرا اما پس از این دو، وزیر راه و شهرسازی رکورددار خطرناک ترین جایگاه کابینه است. در روزهای اخیر گمانه زنی های زیادی درباره احتمال جایگزینی آن با گزینه کارآمدتر توسط فعالان موسوم به والی در فضای مجازی مطرح شده است.

با توجه به اینکه ساخت یک میلیون مسکن یکی از شعارهای محوری دولت سیدابراهیم رئیسی است، عدم جذب منابع و زمین توسط رستم قاسمی موجب افزایش شکایت از وی در میان حامیان دولت شده است. سازندگان بخش خصوصی نیز از ارائه او به گوش رئیس جمهور انتقاد کردند.

با پیدایش این محیط ها و افزایش التهابات، در روزهای اخیر درگیری رسانه ای دستیار وزیر راه و شهرسازی با مقداد همتی جدی ترین گزینه جایگزینی رستم قاسمی به وجود آمد.

مقداد همتی از مدیران و نظریه پردازان اصولگرا در حوزه ساخت و ساز مسکن است که در ستاد اجرایی فرمان امام سمت های مختلفی را در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی داشته است. او یکی از نزدیکان و معتمدین محمد محبر، معاون رئیس جمهور به شمار می رود و گفته می شود از حمایت قوی وی برای تصدی این سمت برخوردار است.

با تشدید گمانه زنی ها مبنی بر نارضایتی رئیس جمهور از عملکرد رستم قاسمی، مقداد همتی که ویژگی هایش با مقوله «جوان حرفه ای وفادار مورد علاقه نظام» همخوانی دارد، بر آتش وحشیانه مصاحبه ها و انتقادات وی از وزیر کار و متهم به بی کفایتی افزود. او انجام می دهد.

همتی در اینستاگرامش تا آنجا پیش رفت که وزیر کار و راه را «نفوذی و برانداز» خطاب کرد.

قاسم مکارم، برادرزاده آیت الله مکارم شیرازی که برخی او را دستیار ویژه و دست راست وزیر راه و شهرسازی می نامند، در واکنش به مصاحبه ها و انتقادات این رقیب سرسخت رئیسش، وی را چهره نفاق در توییتر که قصد داشت مردم را ناامید کند و در نهایت ممکن است در گذرگاه معرفی شود!

مکارم همچنین مدعی شد که مقداد همتی به مدت 10 سال تلاش کرد تا معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی را بر عهده بگیرد و اکنون با تخریب دستاوردهای مهندس قاسمی و در نهایت آن طور که وی یادآور شد، سعی دارد انتقام بگیرد. شعر «ای پرواز مزرعه سیمرغ لانه تو نیست» سکوت او را خواستار شد.

این جوان که از او به عنوان پسر همسر جدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی یاد می شد و عکس هایش از خودروهای لوکس در فضای مجازی دست به دست می شد، از دیگر مدافعان سرسخت آن چیزی است که او می گوید. دستاوردهای بزرگ وزیر راه.

این بزرگوار که وزیر راه و شهرسازی را پدر می نامد، به سختی بر آنچه حسد و منافق می خواند غلبه کرد و خواستار توجه جوانان مؤمن و بزرگوار به دستاوردهای بزرگ پدرش بود.

به گفته برخی کارشناسان، اگر محمدبکر کلیباف مانند معاون رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور به این نتیجه برسد که رستم قاسمی می رود، احتمال قرار گرفتن وی در لیست نقل و انتقالات دولت بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید