واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به شایعه استعفا یا برکناری وزیر راه: غیبت رستم قاسمی در محل کار ربطی به بازداشت اخیر کارمند وزارت راه ندارد.

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به شایعه استعفا یا برکناری وزیر راه: غیبت رستم قاسمی در محل کار ربطی به بازداشت اخیر کارمند وزارت راه ندارد.

روز جدید معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اخیراً با معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی صحبت کرده است، گفت: وی به من گفت که مهندس رستم قاسمی به دلیل مشکلات جسمی و اقدامات پزشکی سر کار نیامده و این موضوع شایعاتی را در پی داشت. اما برخی از نمایندگان نیز از آن بازدید کرده اند و به کار خود ادامه خواهند داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی به دلیل مشکل جسمی و انجام مراحل پزشکی سر کار نیامد که شایعاتی را در پی داشت اما برخی نمایندگانی هم از او دیدن کردند و به کار شما ادامه خواهند داد

سید محمد حسینی درباره احتمال تغییر کابینه و احتمال برکناری یا استعفای رستم قاسمی گفت: از ابتدای تشکیل دولت عده ای شروع به گمانه زنی کردند و هر از چند گاهی به یکدیگر لیست می دادند. که این افراد می خواهند تغییر کنند، اما دیدیم که در این یک سال آن شایعات به حقیقت نپیوست.

وی به ایسنا گفت: اخیرا بار دیگر این بحث ها درباره افراد مختلف در فضای مجازی مطرح شده و سخنگوی دولت گفته این ادعاها صحت ندارد. در مورد گمانه زنی ها مبنی بر جابجایی مسئولان یکی از استانداران گفت که در اخبار خود گزینه های من را اعلام کرده اند و طرفدارانشان در حال بحث هستند که چه کسی ترجیح داده می شود. در حالی که بحث انتقال به هیچ وجه مطرح نشده بود، به وزیر کشور گفتم که بهتر است این شایعات را قاطعانه تکذیب کنید و وی نیز تکذیب کرد که باید بی ثباتی در اداره استان وجود داشته باشد، این گونه اخبار و گمانه زنی ها در رسانه ها. که هیچ منبع موثقی ندارد نباید از آن غافل شد و البته دولت بدون توجه به حاشیه ها سعی در خدمت رسانی بیشتر دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه اخیراً با معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی صحبت کرده است، تصریح کرد: وی به من گفت که مهندس رستم قاسمی به دلیل مشکل جسمی و انجام اقدامات پزشکی سر کار نیامده است. و این باعث شایعاتی شد اما برخی از نمایندگان نیز به دیدار وی رفتند و به کار خود ادامه خواهند داد.

حسینی درباره دستگیری اخیر یکی از مسئولان وزارت راه گفت: با هر متخلفی در هر وزارتخانه و اداره ای برخورد می شود. افراد دیگری هم بودند که با افشای تخلفاتشان به دولت اخراج شدند و دستگیری این فرد ربطی به عدم حضور رستم قاسمی در محل کار و همان طور که گفتم به طور موقت در اداره حاضر نشد. به دلیل مشکل جسمی، اگر در این بین مراقب چیزها بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تمرکز دولت بر برخورد با مدیران خاطی و ایجاد گشت های ارجاع مدیران، گفت: رئیس جمهور برای اولین بار فردی با سال ها تجربه در این زمینه را انتخاب می کند. حجت الاسلام درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور است که پیش از این رئیس سازمان بازرسی در مشهد و بعد از آن در سراسر کشور بود و با مراجع نظارتی در ارتباط هستند. هرکس خلافی مرتکب شود بدون توبیخ با او برخورد می شود و مانند دوره های قبل نیست که دولت از متخلفان حمایت کند. در این زمینه هیچ خط قرمزی برای دولت سیزدهم وجود ندارد.

وی در خصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه این دولت از نمایندگان مجلس تذکر گرفته است، گفت: این ادعا صحت ندارد. مجلس یازدهم 385 اخطار کتبی به دولت داد و این کمترین تذکر از مجلس نهم است که البته بخشی از این اخطارها مربوط به دولت قبل بود، بنابراین ادعای اینکه بیشترین تذکرات به این دولت داده شده صحت ندارد. . شورای اسلامی بیشترین تذکر را به آقای روحانی زد. انتظار داریم رسانه ها در انتشار اخبار دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه تعامل دولت و مجلس خوب است، افزود: هفته گذشته ۲۸۱ نماینده از ۲۸۶ نماینده از سفرهای استانی رئیس جمهور و تلاش دولت برای برون رفت از مشکلات کشور تشکر و قدردانی کردند. مجلس از اینکه دولت یک دولت مولد است راضی است هرچند کمبودهای زیادی دارد چرا که در سال های گذشته در حوزه عمران کم کار می شد و توقعات زیادی وجود داشت امروز بعد از اینکه دیدیم دولت فعال است. و مصوبات دولت انجام می شود، نمایندگان نیازمند تصویب طرح ها در حوزه انتخابیه خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید