بایدن به اردوغان نسبت به اقدامات بی رحمانه هشدار داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مقام آمریکایی روز شنبه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود به وی هشدار خواهد داد که هرگونه اقدام عجولانه و غیرمنطقی به نفع روابط واشنگتن و آنکارا نیست و باید از بروز بحران اجتناب شود.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور مطمئناً نشان خواهد داد که ما باید راهی برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی پیدا کنیم و اقدام عجولانه به نفع شراکت آمریکا و ترکیه نخواهد بود».

در اوایل اکتبر، اردوغان دستور داد سفرای 10 کشور خارجی از جمله ایالات متحده به دلیل درخواست آزادی یک زندانی به عنوان “عنصر نامطلوب” معرفی و از ترکیه اخراج شوند، اگرچه بعداً تهدید به اخراج آنها را پس گرفت.

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است توضیح داد که اگر اردوغان سفیر واشنگتن را برکنار می کرد، ممکن است با بایدن ملاقات نکرده باشد.

بر اساس این گزارش، بایدن که برای شرکت در نشست گروه 20 در رم به سر می برد، باید با ترکیه درخواست ترکیه برای خرید جنگنده های اف 16، روابط نظامی با آمریکا و تعدادی از مسائل منطقه ای مانند سوریه و لیبی را بررسی کند. .

اردوغان روز شنبه اعلام کرد که سفرای 10 کشور از جمله فرانسه و آمریکا که خواستار آزادی عثمان کاوالا، تاجر ترک زندانی در این کشور بودند، به عنوان یک عنصر ناخواسته معرفی خواهند شد.

این دستور پس از آن صادر شد که وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گذشته سفرای 10 کشور را در بیانیه ای مشترک که خواستار آزادی کاوالا شده بود احضار کرد.

رسانه های ترکیه روز یکشنبه گزارش دادند که وزارت امور خارجه تلاش کرد اردوغان را متقاعد کند که سفرای 10 کشور خارجی را اخراج نکند، اما تلاش آنها ناکام ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید