سناتورهای جمهوریخواه نسبت به برجام به بایدن هشدار دادند

سناتورهای جمهوریخواه نسبت به برجام به بایدن هشدار دادند

روز جدید : این نامه در جریان مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای برجام در وین منتشر شد و برخی منابع این توافق را اجتناب ناپذیر دانستند.

سی و سه سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به جو بایدن هشدار دادند که اگر دولتش توافق هسته‌ای با ایران را مسدود کند، سعی خواهند کرد آن را لغو کنند و در صورت بازگشت جمهوری‌خواهان به قدرت، آن را لغو کنند.

آنها به رهبری سناتور تد کروز، یکی از مخالفان برجسته توافق هسته ای 2015، در نامه ای به جو بایدن گفتند که از “همه گزینه ها و اهرم های موجود” استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که او به توافق جدیدی با ایران دست نخواهد یافت. با قوانین ایالات متحده مطابقت خواهد داشت.»

امضاکنندگان این نامه گفتند که اگر دولت به تعهدات قانونی خود برای اطمینان از نظارت کنگره بر بازنگری یا اصلاح توافق هسته ای 2015 عمل نکند، «اقدامات سختگیرانه ای را برای جلوگیری از اجرای هرگونه توافق جدید» اتخاذ خواهد کرد.

آنها ماهیت این اقدام را مشخص نکردند، اما جمهوری خواهان در سنا گزینه هایی مانند به تاخیر انداختن قوانین دولتی یا کاهش انتصاب مقامات ارشد دولتی، از جمله سفرای ایالات متحده در خارج از کشور، دارند.

احزاب جمهوری‌خواه و جمهوری‌خواه (جو بایدن) در حال حاضر تعداد کرسی‌های یکسانی در سنای آمریکا دارند، اما در صورت بن‌بست، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور که رسما ریاست سنا را بر عهده دارد، معمولاً در این مناظره شرکت نخواهد کرد. ، می تواند از صدای خود استفاده کند.

این نامه در حالی است که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا برای احیای برجام در وین در جریان است و برخی منابع می گویند توافق اجتناب ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید