نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکایی به بایدن

سناتورهای جمهوری خواه از جمله مارکو روبیو، تد کروز، تام کاتن، جیم ریش، لیندسی گراهام، بیل هاگارتی و راگر واکر افزودند: «ایران هسته اصلی هستی است.» اسرائیل و متحدان عرب ما ما را تهدید خواهند کرد، موقعیت آمریکا را نابود خواهند کرد. در خاورمیانه و در نهایت آمریکا را تهدید می کند. (بنابراین) تنظیم مسیر مورد نیاز است.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: ما از دولت شما می خواهیم که فوراً برای تأمین توان نظامی اسرائیل برای محافظت از خود در برابر ایران اقدام کند.

به گزارش ایرنا، تد کروز، سناتور جمهوری خواه تگزاس در گفت و گو با رسانه های عربستان سعودی اینترنشنال، دلیل عدم تمایل دولت آمریکا به فاش شدن جزئیات این مذاکرات (مذاکرات وین) را این بود که نتیجه آن یک معامله وحشتناک بود. ایالات متحده.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها که از پنجم آذرماه سال گذشته آغاز شد، در 20 اسفند 1393 به پیشنهاد نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی وارد مرحله نفس گیری شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی های سیاسی به پایتخت های خود بازگشتند. اکثر کشورهای درگیر در مذاکرات می خواهند مذاکرات زودتر به پایان برسد، اما توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی است.

در عین حال، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه و تندرو ایالات متحده از ترس لغو تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تلاش برای ارائه طرح های ضد ایرانی هستند.

لفاظی ها و برنامه های ضد ایرانی تندروها در آمریکا در حالی است که اکثر سیاستمداران و مقامات در سراسر جهان از جمله خود آمریکایی ها بر این باورند که تئوری ترامپ خروج از برجام و دستیابی به توافق قوی تر با ایران با اعمال تحریم های سخت و فشار حداکثری است. ناموفق.

جمهوری اسلامی ایران می گوید اگر طرف آمریکایی واقع بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مورد بحث سندی است که ایران تا حد امکان تحریم ها را لغو خواهد کرد و منطقه از اجرای آن منتفع خواهد شد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا اعلام کرد: اگر در مذاکرات وین وقفه ای ایجاد شده به دلیل زیاده خواهی های کشور آمریکایی است. وزارت امور خارجه برای رسیدن به مصالح عالیه ملت و رعایت خطوط قرمز با قدرت و منطق عمل می کند. ما هرگز با آمریکا زیاده روی نخواهیم کرد. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، می توان به توافق رسید.

دیدگاهتان را بنویسید