با بهترین بازیکنان تیم ملی آمریکا آشنا شوید. آیا ایران می تواند این تیم را شکست دهد؟!

با بهترین بازیکنان تیم ملی آمریکا آشنا شوید.  آیا ایران می تواند این تیم را شکست دهد؟!

تیم ملی آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر پس از یک دوره غیبت در این مسابقات با تیمی جوان و متحول که شاید صعود به مرحله یک چهارم نهایی را جشن بگیرد، به مصاف شاگردان دراگان اسکوچیچ می رود. گرگ برهالتر که از سال 2018 هدایت این تیم را برعهده دارد، با تغییر نسل ملی فوتبال این کشور تلاش کرده تیمی جوان و آینده دار تشکیل دهد. در نتیجه میانگین سنی این تیم کاهش یافته و بازیکنان مستعد و جوانی به تیم ملی اضافه شده اند که حضورشان در فوتبال اروپا به پیشرفت آنها کمک کرده و تیم قدرتمندی را تشکیل داده که برخلاف برخی تحلیل ها هرگز آسان نخواهد بود. رقیب ایران در زیر به بررسی لژیونرهای این کشور که در کشورهای دیگر مشغول به فعالیت هستند می پردازیم و عملکرد آنها را در این فصل بررسی می کنیم.

زک استفن
این بازیکن 27 ساله آمریکایی 191 سانتی متری که اولین سرمربی منتخب در بازی های اخیر بود، در منچسترسیتی بازی می کند اما به دلیل حضور ادرسون برزیلی تنها نیمکت نشین است و به ندرت برای تیمش بازی می کند. استیون که برای کلمبوس کرو و پیتسبورگ و همچنین فرایبورگ و دوسلدورف بازی کرده بود، در تابستان 2019 راهی سیتی شد، اما از آن زمان تنها 20 بازی برای تیمش انجام داده است که تنها دو بار در لیگ برتر (مقابل چلسی و برنلی). او همچنین دو بار در لیگ قهرمانان اروپا (مقابل مارسی و لایپزیگ) بازی کرده است. استیون در این فصل در جام خیریه، جام اتحادیه (2 بازی) و جام حذفی (3 بازی) بازی کرده است، در مجموع 7 گل در 8 بازی در این فصل به ثمر رسانده و دو بار هم فشرده شده است.

دست سرجینیو
این مدافع راست 21 ساله در آژاکس نامی برای خود دست و پا کرد و بارسا برای جذب او عجله کرد اما شروع او در نوکمپ خوب پیش نرفت. با آمدن ژاوی وضعیت سرجیو کمی بهتر شده اما او هنوز نتوانسته به بازیکنی تاثیرگذار برای کاتالان ها تبدیل شود. او در این فصل 18 بازی در لالیگا و 4 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است و تیم ملی با 17 بازی و 2 گل زده آمار قابل قبولی دارد. او همچنین یکی از ستاره های احتمالی آمریکا در قطر 2022 خواهد بود.

اتان هوروات
این دروازه بان 26 ساله آمریکایی که 7 بازی ملی را در کارنامه خود دارد، در تیم ناتینگهام فارست انگلیس بازی می کند و البته در یک تیم فیکس نشده است. او در این فصل تنها در شش بازی لیگ به میدان رفته و دو بار در جام حذفی و جام حذفی به میدان رفته است. نتیجه این 10 بازی برای فارست 11 گل خورده و 3 کلین شیت بود. این بازیکن کروات که فوتبال خود را از رئال کلرادو آمریکا آغاز کرد، در سال 2013 به نروژ رفت و پس از 4 سال حضور در این تیم به بروژ بلژیک پیوست و از سال 2021 برای ناتینگهام فارست بازی خواهد کرد.

آنتونی رابینسون
این مدافع چپ 24 ساله که دوران حرفه ای خود را از آکادمی کلاب انگلیس آغاز کرد و در تیم های اورتون، بولتون و ویگان بازی کرد. او در سال 2020 ویگان را به مقصد فولام ترک کرد تا برای تیم چمپیونشیپ بازی کند. رابینسون در این فصل یک مدافع چپ ثابت تیمش بوده و تنها چند بازی را به دلیل مصدومیت و بیماری از دست داده است. این مدافع جوان در این فصل در 32 بازی برای فولام 3 گل و 4 پاس گل به ثمر رسانده است و امیدوار است فصل آینده با تیمی که در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد در لیگ برتر ادامه دهد. رابینسون همچنین یک بازیکن کلیدی در تیم ملی ایالات متحده است و در 9 بازی قبلی مقدماتی جام جهانی ایالات متحده در ترکیب اصلی حضور داشته است.

بدون شک
مور، مدافع راست متخصص، در سال های اخیر فوتبال اسپانیا را بازی می کند و البته در دسته دوم این کشور بازی کرده است. هوراکان، اویدو، لوانته و رویس تیم هایی بودند که او قبل از تنهوریف در آنها بازی کرد و از سال 2019 برای این تیم بازی کرد. اگرچه تانهاریف امیدوار است در پایان فصل به پلی آف لالیگا برسد، اما مور در این فصل نتوانست در ترکیب اصلی بازی کند. در 16 بازی ای که در این فصل انجام داده، تنها 7 بار در ترکیب اصلی بوده و 2 پاس گل داده است. مور در جام طلایی برای تیم ملی حضور داشت، اما پس از آن فرصت کمتری برای بازی داشت تا اینکه در دو بازی آخر مقابل پاناما و کاستاریکا از زمین اخراج شد.

جورج بلو
مدافع جوان 20 ساله آمریکایی یکی از جدیدترین لژیونرهای این کشور است که در ژانویه راهی آرمینیا بیله فلد شد. بلو در این مدت 6 بازی برای تیمش انجام داده است که در دو بازی اخیر رفع شده و به نظر می رسد کم کم به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کند. مدافع چپ جوان تیم ملی رابینسون است اما با استعدادی که دارد به زودی می تواند جایگاه ثابتی در تیم برهالت پیدا کند.

جیمز سندز
این مدافع 21 ساله در ماه ژانویه به صورت قرضی از گلاسکو رنجرز از نیویورک سیتی به اسکاتلند نقل مکان کرد، اما اگرچه رنجرز تاکنون 12 بازی داشته است، اما سندز تنها سه بار در ترکیب اصلی قرار گرفته است. او همچنین تنها یک بار شانس حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی را داشت اما با توجه به سن و سالش گفته می شود آینده خوبی در انتظارش است.

اریک پالمر براون
یکی دیگر از مدافعان میانی آمریکایی که در این سال ها بیشتر به صورت قرضی برای تیم های مختلف اروپایی بازی کرده است. تیم دوم پورتو، منچسترسیتی زیر 23 سال، بلژیک کورتریک و باردا هلند تیم هایی بودند که پالمربرون قبل از امضای قرارداد با تیم اول منچسترسیتی در آنها بازی می کرد. اگرچه به نظر می رسید او آماده تبدیل شدن به مدافع آینده سیتیزن است، اما در رقابت با ستارگان این تیم ناکام ماند و به استخدام آستریا وین و ترویز درآمد. او در نهایت زمستان گذشته برای همیشه از سیتی به تروی منتقل شد. او اگرچه در ابتدای فصل بیشتر نیمکت نشین بود، اما در نیم فصل دوم به ترکیب اصلی رسید و توانست جایگاه خود را حفظ کند. او همچنین در سه سال اخیر تنها سه بار برای تیم ملی آمریکا بازی کرده است.

رجی فعلی
او که اکنون در سال 2020 از دالاس به بوواچیستای پرتغال منتقل شده است، توانایی بازی در خط دفاع، هافبک و جناح راست را دارد و در سن 23 سالگی فصل نسبتا خوبی را در لیگ پرتغال سپری می کند. او در این فصل 15 بار برای تیمش به میدان رفته است اما مهم ترین دلیل آن مصدومیتی است که در ابتدای فصل به او وارد شد و به همین دلیل چند بازی ابتدایی تیمش را از دست داد. علیرضا بیرانوند هم تیمی خود در سال 2018 به تیم ملی کشورش دعوت شد اما پس از بازی در اردوی قبلی مقابل کانادا و هندوراس، آخرین دیدارهای تیمش را به دلیل ویروس کرون از دست داد.

جان بروکس
مدافعی که فوتبال خود را از آلمان آغاز کرد و همچنان در بوندسلیگا بازی می کند. بروکس بیشتر دوران فوتبال خود را در هرتابرلین گذرانده است و اکنون در سن 29 سالگی و در آخرین ماه های قراردادش با وولفسبورگ است. او در این فصل یکی از مدافعان اصلی تیمش بود که 25 بازی انجام داد اما هنوز برای تمدید قراردادش با این باشگاه به توافق نرسیده است. او اولین بار در سال 2013 به تیم ملی دعوت شد و در این مدت 45 بازی ملی انجام داده است. اما در دیدارهای مقدماتی این دوره تنها دو بار فرصت بازی داشت و کمتر در تیم ملی حضور داشت.

جانلوکا بوزیو
گفته می شود هافبک 19 ساله آمریکایی یکی از ستاره های این کشور در سال های آینده خواهد بود. او در سال 2021 راهی ونیز ایتالیا شد و ارزش او در همان سال از 6 به 10 میلیون یورو افزایش یافت. بوسیو در این فصل در سری آ در 25 بازی یک گل و دو پاس گل به ثمر رسانده است، اما اخیرا پس از حضور در جام طلایی، کمتر برای تیم ملی به میدان رفته است.

لوکا دلاتوره
این هافبک 23 ساله از سال 2020 در تیم هراکلس هلند حضور داشته و در تیم های اصلی و اصلی فولام بازی کرده است و در این فصل در 26 بازی یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است. دلاتوره در 4 بازی اخیر 3 بار در آمریکا ظاهر شده و به نظر می رسد توانسته نظر مثبت تری را نسبت به بارهالت جلب کند.

یونس موسی
یکی دیگر از بازیکنان جوان آینده دار این کشور که در آکادمی آرسنال بزرگ شد و به تیم دوم والنسیا رفت و خیلی زود راهی تیم اصلی شد. او توانایی بازی در پست هافبک و وینگر راست را دارد و در این فصل 22 بار برای این تیم سرشناس اسپانیایی به میدان رفته و عملکرد خوبش در این مدت قیمت او را به 15 میلیون یورو رسانده است. این هافبک 19 ساله یکی از بازیکنان اصلی تیمش در مقدماتی جام جهانی بوده است و در 11 بازی اخیر خود در آمریکا فقط یک بار به میدان نرفت.

تیلور آدامز
لایپزیگ در طول این سال ها به یکی از پرکارترین تیم های فوتبال اروپا تبدیل شده است و آدامز یکی از بازیکنانی است که توسط این باشگاه آلمانی به فوتبال معرفی شده است. هافبک دفاعی 23 ساله که در سال 2019 به این تیم پیوست، در این مدت پیشرفت زیادی داشته است. آدامز در این فصل 19 بازی برای تیم بوندسلیگا و 5 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است و یکی از بازیکنانی است که احتمال می رود تابستان امسال به تیم بهتری برود. از آرسنال به عنوان یکی از مشتریان اصلی آن یاد می شود. او همچنین یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار تیم ملی است که با وجود سن کمش در 7 بازی بازوبند کاپیتانی را بست. آدامز یکی از بازیکنان کلیدی این تیم جام جهانی خواهد بود.

ریکاردو پپی
این مهاجم 19 ساله ژانویه راهی آگزبورگ شد و در نیمه دوم 7 بار به میدان رفت اما در تیم ملی یکی از بازیکنان ثابت سرمربی 48 ساله در مقدماتی جام جهانی بود و 3 گل به ثمر رساند. و 3 پاس گل در 10 بازی. پدیده 10 میلیون یورویی مهاجم بالقوه نیز نامیده می شود.

کریستین پولسیک
ستاره سال های اخیر فوتبال آمریکا که پس از درخشش در تیم دورتموند راهی چلسی شد، در ماه های اخیر با حضور توماس بریک شرایط بهتری را در این باشگاه انگلیسی پیدا کرد. گران ترین بازیکن فوتبال آمریکا با 45 میلیون یورو در سال جاری 15 بازی در لیگ برتر (4 گل و 1 پاس گل) و 5 بازی در لیگ قهرمانان اروپا (2 گل و 1 پاس گل) انجام داده است. کم شده. پولسیچ در تیم ملی در 48 بازی ملی 21 گل به ثمر رسانده است که آمار بسیار خوبی برای این بازیکن با تفنگ زیاد است. کاپیتان آمریکایی تنها سه بازی خود در مقدماتی جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در دیگر دیدارها در ترکیب اصلی قرار گرفت. پولسیچ اولین امید هواداران آمریکایی برای هدایت این تیم در مراحل حذفی جام جهانی است.

جیووانی رینا
هافبک طراح دورتموند که در 19 سالگی به یکی از ستاره های تیم آلمانی تبدیل شد، در بازار نقل و انتقالات 42 میلیون یورو هزینه دارد. رینا به سرعت در حال پیشرفت است و با ادامه این روند به زودی برای یکی از تیم های بزرگ اروپایی بازی خواهد کرد. او البته بیشتر این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و به تازگی جایگاه خود را پس گرفته است. همین مصدومیت باعث شد بیشتر مسابقات مقدماتی جام جهانی را از دست بدهد اما مطمئنا یکی از ستاره های اصلی آمریکا در این جام خواهد بود.

تیموتی و
پسر ژرژ وه، مهاجم مشهور لیبریایی که برخلاف پدرش ترجیح داد در تیم ملی آمریکا بازی کند. او که در آکادمی پاری سن ژرمن بزرگ شد، پس از ناکامی در یافتن جایگاهی در تیم اصلی به لیل نقل مکان کرد که شاید برای تیم فرانسوی موفقیت بیشتری داشت. 22 بازی و 4 گل زده آمار خوبی برای او در این فصل نیست، اما در تیم ملی فرصت خوبی برای نشان دادن توانایی هایش به او داده شد، اما در 9 بازی اخیرش تنها یک گل و یک پاس گل به ثبت رساند. ضبط. mu.

وستون مک کانل
هافبک یوونتوس که پس از انتقال از شالکه جای خود را به آندره آ پیرلو در ترکیب اصلی داد، خیلی زود توانست توانایی های خود را نشان دهد. این ستاره 23 ساله در این فصل نیز یکی از مهره های اصلی تیمش بوده و به استثنای دیدارهایی که به دلیل مصدومیت از دست داده، در سایر دیدارها نیز عملکرد شایسته ای از خود نشان داده است. او که یکی از مهره های اصلی تیم ملی بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا ادامه فصل را از دست داد اما به نظر می رسد مشکلی برای حضور در جام جهانی نداشته باشد.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید