با تاریخ برگزاری لیگ برتر وزنه برداری مخالفم/ ملی پوشان در لیگ تحت فشار بودند


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911650

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: نمی توانم سر تمرین تیم ملی باشم، اتاق ها را تحویل دهم و در مسابقات لیگ حضور پیدا کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ مصدومیت شدید رسول معتمدی در هفته اول لیگ برتر وزنه برداری باعث شد عده ای از جمله حسین توکلی عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از سعید علی حسینی انتقاد کنند و گفتند چرا سرمربی تیم ملی حضور نداشت. در سالن پذیرایی. توکلی معتقد بود که علی حسینی باید شرایط بازیکنان تیم ملی را به مربیان لیگ برتری منتقل می کرد و با حضور در صحنه مسابقات عملکرد ملی پوشان را به دقت رصد می کرد تا اتفاق تلخی که برای رسول معتمدی رخ داد. این اتفاق نیفتاد

سرمربی تیم ملی در واکنش به اتفاقات هفته اول لیگ و مصدومیت رسول معتمدی گفت: بر خلاف نظر منتقدان برای هر بازیکن در تیم ملی سهمیه تعیین کرده بودیم و اگر برخی بازیکنان در تیم ملی این سهمیه ها را رعایت نکرد، این به اصرار مربیان لیگ برتری است.

وی ادامه داد: ابتدا باید بگویم که من با تاریخ برگزاری لیگ موافق نبودم و در جلسه کمیته فنی این موضوع را اعلام کردم و قرار بود چهارشنبه هفته آینده یک نواربرداری داشته باشیم و روند تمرینات به گونه ای بود که در آن تاریخ انجام شد. بچه ها وزنه های بزرگ خود را می زدند. در این شرایط چگونه می توانم یک هفته رکورد تیم ملی را بزنم و از آنها بخواهم که در لیگ بالاتر از وزن خود بجنگند؟ آیا من رهبر فنی تیمم نیستم؟ قرار شد هفته آینده به سنگ بیاییم تا دو هفته مانده به شروع مسابقات جهانی شرایط ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی مشخص شود. من نمی توانم ناگهان از بچه ها بخواهم که بدنشان را یک هفته زودتر به حالت تمرینی سخت برسانند. ایا می تونم

علی حسینی بیان کرد: می گویند چرا سیدعلی حسینی در سالن نبود. در زمان برگزاری مسابقات لیگ دسته 102 کیلوگرم در آکادمی ملی المپیک مربی حافظ قشقایی، حسین سلطانی و میر مصطفی جوادی بودم. تماشای مسابقات قهرمانی برای سرمربی تیم ملی اجباری تر است یا تمرین تیم ملی؟ کجا رقابت لیگ را نادیده گرفتم؟ در ستاد فنی تکسیم کار کرده بودیم و باید تمرینات را زیر نظر داشتم و وحید ربیعی و محمدرضا براری هم در سالن حضور داشتند. اتفاقا ربیعی در سالن بود و براری هم پشت صحنه حضور داشت. اینکه می گویند سعید علی حسینی در سالن حضور نداشت، نقد درستی نیست، چون اگر من در صحنه لیگ بودم و مثلا میر مصطفی جوادی در اردوی تیم ملی مصدوم می شد، می گفتند چرا چ. سرمربی تیم ملی سر تمرین نبود! همان روز باید ساعت 12 اتاق هایمان را در آکادمی تحویل می دادیم و به هتل هما می رفتیم. نمی توانم سر تمرین تیم ملی باشم، اتاق تحویل بدهم و در مسابقات لیگ شرکت کنم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: دو روز مانده به شروع لیگ ملی پوشان را جمع کردیم و برنامه دادیم. می توانید از هر بازیکن تیم ملی بپرسید. به هرکدام گفتم در لیگ چه وزنه هایی بزنند تا در آستانه رقابت های جهانی دچار مشکل نشوند. حتی یادم هست حسین سلطانی به من گفت اگر در لیگ گل نزنم، مرا اخراج نمی کنی؟ گفتم نه! شما باید یک هفته بعد از لیگ در رکورد تیم ملی وزنه های اصلی خود را بزنید. واضح است که در دسته 102 کیلوگرم به رضا دهدار گفته بودم که در یک ضرب به 160 یا 165 و در دوضرب 190 برسد. به رسول گفتم یک بار 165 یا 166 و دو بار 200 بزن. اما وقتی تیم ها ورزشکاران را تحت فشار قرار می دهند چه باید بکنم؟ رضا دهدار می گوید به او گفته اند اگر لیدر بشی 50 میلیون تومان پاداش می گیری یا رسول معتمدی می گوید اگر ببازی 50 میلیون از قراردادش کسر می شود! اینها چشمگیر هستند.

وی افزود: برای همه بچه ها برنامه داشتم; مثلاً مصطفی جوادی باید در یک ضرب 155 و در دوضرب 190 گل می زد اما تقریباً همین امتیاز را به دست آورد. حافظ قشقایی باید 120 ضربه یک ضرب و 150 ضربه دو ضرب را انجام می داد که این کار را انجام داد و از حسین سلطانی خواستیم 150 ضربه یک ضرب و 180 ضربه دو ضرب انجام دهد که این کار را انجام داد اما در دسته فوق سنگین ورزشکاران تحت فشار قرار گرفتند که از این کار پیروی نکنند. دستورالعمل کادر فنی برای آیت شریفی در آن زمان رکورد 180 انفرادی و 220 دونفره را در نظر گرفتیم و علی داودی باید 190 انفرادی و 230 دوبل را ثبت می کرد. اما شب قبل از مسابقه سنگین وزن، آیت شریفی می گوید، از من خواسته شد وزنه های سنگین تری بزنم و با علی داوودی مسابقه دهم.

آقای میادنیک [۲۰۲۲/۱۱/۱۷ ۱۰:۴۴ ق.ظ]

در صحنه مسابقات مربیان سایپا به آیت گفتند باید به اوزانی که می گویند برسید وگرنه فایده ای ندارد و از قراردادش کسر می شود. وقتی خود تیم ها در آستانه رقابت های جهانی این حساسیت را ایجاد می کنند، سرمربی تیم ملی چه کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید