با تشکر از رئیس بنیاد شهید برای قهرمانی که مدال خود را به خانواده شهید داد


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838295

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مهراب عنایتی قهرمان کاراته جهان که مدال طلای جهانی خود را به خانواده شهید سید گربان بازاری تقدیم کرد، تجلیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم تجلیل از مهراب عنایتی قهرمان کاراته جهان که در ساختمان شهید رسول زاده برگزار شد، از اهدای مدال طلای جهانی این ورزشکار قهرمان به خانواده شهید سید قربان بازار، تجلیل کرد. .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه و حضور شهدا در زندگی خانواده هایشان گفت: روایت های زیادی از خانواده شهدا وجود دارد که حضور ملموس آنها را در زندگی خود احساس کرده اند. کتابی نیز منتشر شده است که شاهدان در آن از حضور شهدا در زندگی آنها صحبت می کنند.

معاون رئیس جمهور در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای قهرمان کاراته جهان با اهدای لوح سپاس از مهراب عنایتی و همسرش تقدیر کرد.

محراب عنایتی قهرمان کاراته جهان در این مراسم با اشاره به علت اعطای مدال طلای جهانی خود به خانواده شهید سید گربان بازرگی گفت: در نهایت این مدال را به خانواده شهید مفقودالاثر تقدیم کردم. کسب مدال طلا برای من مهم بود زیرا سرود ملی ایران در عرصه بین المللی نواخته می شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی برافراشته است.

قهرمان جهان پیش از این به خبرنگاران گفته بود: قبل از جام جهانی اگر مدال می گرفتم به شهید مفقودالاثر می دادم و در فینال مسابقات در حالی که تا 10 ثانیه آخر 2 امتیاز از حریف عقب بودم. ، قصد من. این به ذهنم رسید و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و در نهایت با 4 امتیاز اختلاف به مدال طلا رسیدم و قهرمان شدم.

وی در خصوص اعطای این مدال نیز افزود: هر وقت خواستم به نیت خود عمل کنم مانعی پیش می آمد که انگار شهید خاصی که مدنظرم بود هنوز پیدا نشده بود. آنقدر ناراحت بودم که نمی توانستم ورزش کنم. دین من چند سالی است. «سادات و اولاد حضرت زهرا(س) و مفقودالاثر با شرایط خاصی آشنا شدم و خداوند به من کمک کرد تا مدال طلای خود را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

عنایتی گفت: شخصیت های اصلی شهدا جانبازان، شهدا و خانواده های آنان هستند که زینبوار به ایران اسلامی ادای احترام کرد.

وی انگیزه خود را از این اقدام تجلیل از مادران شهدا ارزیابی کرد و گفت: روزی که قرار بود در مراسمی با حضور فرماندهان ارتش و خانواده شهدا این مدال به خانواده شهید اهدا شود، آنقدر اشک ریختم که تمام حضار گریه کردند.”

شهید سید گربان بازرگی دهم خرداد سال 1341 در روستای اسفران از توابع شهرستان طالقان از توابع آلبورگ دیده به جهان گشود. این شهید والامقام از افسران لشکر 58 ذوالفقار ارتش بود که در 30 تیر 1367 در نبردی دلیرانه در خط مقدم جبهه ایستاد و در حالی که مجروح شده بود به اسارت دشمن بعثی درآمد و به شهادت رسید. تحت شدیدترین شکنجه ها تا به امروز آمده است و جسد پاکش پیدا نشده است.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید