با خواص گردو و مضرات آن بیشتر آشنا شوید

علاوه بر این در پوست گردو موادی مانند امولسیون، قند و اسیدهای آلی، فسفات، اگزالات کلسیم، اسید مالیک و اسید سیتریک وجود دارد که همگی در قسمت گوشتی پوسته آن که به رنگ سبز است وجود دارد. .
همانطور که گفته شد فواید گردو برای سلامتی بدن بسیار زیاد است، بنابراین این میوه می تواند به پیشگیری از سرطان و بهبود بیماری های قلبی کمک کند. از عصاره گردو در محصولات زیبایی و سلامتی مانند شامپوها و روغن های مختلف مفید برای پوست استفاده می شود.

آجیل برای قلب مفید است
گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند برای سلامت گردش خون و قلب و عروق بسیار مفید باشد. با توجه به درصد بالای پتاسیم موجود در گردو، خوردن چند عدد آن در روز در کاهش فشار خون موثر است. علاوه بر این اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب تاثیر زیادی دارند و گردو به دلیل داشتن این اسیدهای چرب می تواند به بدن کمک کند.آرژنین موجود در گردو که نوعی اسید آمینه است از تولید اکسید نیتریک در بدن کار می کند و این ماده باعث انعطاف پذیری قلب می شود. علاوه بر این، ترکیبات موجود در گردو از سفت شدن رگ ها جلوگیری کرده و آنها را انعطاف پذیر می کند که به گردش خون کمک می کند.

سلامت مغز با مصرف گردو
گردو به عنوان غذای مغز نیز شناخته می شود زیرا جدا از ظاهر مغز، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن برای افزایش کارایی مغز و کنترل اعصاب و بهبود حافظه بسیار مفید است.

سیستم ایمنی قوی با گردو
محتوای بالای آنتی اکسیدان موجود در گردو سطح سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن می تواند برای مبارزه با بیماری ها و جلوگیری از ورود آنها قوی تر باشد.

آجیل و پیشگیری از سرطان
استفاده از گردو در رژیم غذایی به دلیل وجود فلاونوئیدی به نام الاژیک اسید، اکسیداسیون لیپیدهای خون را کاهش داده و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. طبق تحقیقات، گردو یا روغن آن رشد سرطان پروستات را کند می کند. در زنان به دلیل وجود فیتواسترول ها و آنتی اکسیدان ها، خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش می یابد.

با گردو لاغر شوید
با توجه به ترکیبات گردو، از آنجایی که هر اونس حاوی سه واحد چربی، دو گرم فیبر و 4 گرم پروتئین است، می تواند برای کاهش وزن مفید باشد، خوردن گردو از اشتهای کاذب جلوگیری می کند و فیبر موجود در آن را می توان بعد از ورود به آن استفاده کرد. معده.جذب آب و جلوگیری از اشتهای کاذب بعد از حجیم شدن.

رفع یبوست با مصرف گردو
فیبر موجود در غذا باعث عملکرد بهتر روده ها می شود، آب و غذا به راحتی از آنها عبور کرده و در نهایت از بدن دفع می شوند. گردو به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد می تواند به رفع یبوست کمک کند.

چرم خوب با گردو
ویتامین های B و E موجود در گردو برای سلامت پوست بسیار مفید هستند، بنابراین ویتامین B موجود در گردو استرس را کاهش می دهد که استرس ایجاد چین و چروک را کنترل می کند. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. از روغن آن علاوه بر خوردن گردو برای مرطوب کردن پوست نیز استفاده می شود که در صورت استفاده مداوم می تواند سیاهی دور چشم و پف را از بین ببرد.

آجیل و سلامت استخوان
گردو دارای یک اسید چرب به نام اسید آلفا لینولنیک است که می تواند استخوان ها را قوی و سالم کند. علاوه بر این، اسید چرب امگا 3 موجود در آن التهاب را کاهش می دهد و استخوان ها مدت طولانی تری از سلامتی خواهند داشت.

تسکین بیماری های التهابی با مصرف گردو
بیماری هایی مانند ورم مفاصل، اگزما و آسم در اثر التهاب در بدن ایجاد می شوند، اسیدهای چرب موجود در گردو می تواند در درمان این بیماری ها موثر باشد.

مصرف گردو در دوران بارداری و شیردهی
استفاده از گردو در دوران بارداری برای سلامت اعصاب و روان جنین بسیار مفید است. همچنین استفاده از گردو در زنان باردار در حفظ زیبایی پوست شکم بعد از زایمان تاثیر بسزایی دارد. مادران شیرده نیز باید از گردو در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند.

سایر فواید گردو
• گردو در تصفیه خون و رفع کم خونی موثر است.
• بیماران ریوی می توانند برای درمان از گردو کمک بگیرند.
• گردو در برابر دل درد ملایم است.
• خوردن گردو می تواند از سنگ کلیه و کیسه صفرا جلوگیری کند.
• قوای جنسی با مصرف گردو بهبود می یابد.

مضرات خوردن گردو
مصرف بیش از حد گردو، بیش از 5 عدد در روز، می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:
• آلرژی: آجیل ها می توانند حساسیت زا باشند و افرادی که بدن حساسی دارند باید در استفاده از آنها احتیاط کنند.
• اسهال و مشکلات گوارشی: زیاده روی در مصرف گردو به دلیل روان شدن روده ها و دستگاه گوارش باعث اسهال می شود.
• حالت تهوع: به دلیل خواص آنتی بادی های گردو و تحریک گلبول های سفید و تولید هیستامین در بدن، احتمال بروز بیماری هایی مانند حالت تهوع، اسهال و درد معده وجود دارد که همگی از واکنش های آلرژیک به هیستامین هستند.
• چاقی: مصرف زیاد گردو به دلیل چربی های موجود در آن باعث چاقی می شود.
• زخم دهان: استفاده زیاد از گردو باعث التهاب لوزه و زخم دهان و در موارد شدید سرطان لب می شود. افرادی که بعد از خوردن گردو دچار زخم های دهانی می شوند باید بعد از غذا دهان خود را بشویند و مقداری گشنیز یا سرکه بخورند.
• ناراحتی معده و کبد: به افرادی که مشکلات معده و کبدی دارند توصیه می شود از مصرف گردو خودداری کنند.
• مسمومیت: مصرف گردوی کهنه قهوه ای و تیره در صورت گرم بودن سمی است.

دیدگاهتان را بنویسید