با مودریچ از پرسپولیس آشنا شوید

با مودریچ از پرسپولیس آشنا شوید

پپه لوسادا بازیکن اسپانیایی تیم پرسپولیس است. فارغ التحصیل از دانشگاه ورزش مادرید، مربی سابق نساجی که در تابستان 1401 برای ایفای نقش بدنساز در تیم یحیی گل محمدی به کادرفنی پرسپولیس پیوست.

او در گفت وگویی به زوایای شخصی تمرینات پرسپولیس اشاره کرد و در مورد آمادگی جسمانی وحید امیری صحبت های جالبی انجام داد و او را با هافبک سابق میلان و سویا مقایسه کرد. په په همچنین از سرعت دویدن بازیکنان پرسپولیس صحبت کرد و از بازیکنی گفت که در یک بازی 15 کیلومتر دوید تا رکورد جهانی را ثبت کند.

در مورد قهرمانی با پرسپولیس صحبت کنید. شما در جشن قهرمانی شرکت فعال داشتید.
این یک شادی بزرگ برای همه بود، از جمله بازیکنان، مدیران، کادر فنی و هواداران… ما مستحق برد بودیم، قطعاً مستحق برد بودیم!

پرسپولیس در نیم فصل مصدومیت های زیادی داشت اما در هفته های اخیر همه آنها سالم بودند. آیا تغییر خاصی در تمرینات خود ایجاد کردید؟
من با شما موافق نیستم که دلیل مصدومیت ها تمرین است و با تغییر آنها باعث سلامت بازیکنان شده ایم. فکر می کنم دلیل اینکه همه در طول هفته ها به خوبی آماده بودند این بود که در طول فصل خوب تمرین کردیم و نتایج را در پایان فصل دیدیم. من فکر می کنم ما باید اینگونه نگاه کنیم.

دوست دارم در مورد شیخ دیابه صحبت کنید چون او آسیب های زیادی داشت.
دلیل اصلی این است که او خیلی دیر آمد و بیش از 6 ماه بدون تمرین بود. من فکر می کنم که این یک ضرر بزرگ برای او بود.

وحید امیری در این فصل در 34 سالگی عملکرد خوبی داشته و پیشرفت کرده است. تمرین چطور بود؟
او یکی از بهترین فوتبالیست های حرفه ای است که من مربیگری کرده ام… هم سطح با چیکو فلورس (الدخیل) یا سوسو (میلان، سویا). امیری یک الگوی کامل برای فوتبالیست های جوان ایرانی است.

یک سوال مهم این است که آیا فصل آینده در تیم پرسپولیس حضور خواهید داشت؟
من فکر می کنم شما باید این سوال را از مدیر باشگاه یا برنامه من بپرسید. من پرسپولیس را دوست دارم اما برای فصل بعد هنوز اتفاقی نیفتاده است و دو بازی دیگر داریم.

پرسپولیس در این فصل 30 بازی در لیگ برتر و شاید 7 بازی در جام حذفی انجام داد. مربیگری بازیکنانی که باید در یک فصل 37 بازی انجام دهند برایتان سخت نبود؟
نه تنها سخت نبود، بلکه بسیار سرگرم کننده هم بود. همانطور که در مصاحبه های قبلی به شما گفتم، همه چیز با یک برنامه آسان خواهد بود و ما برای کل فصل برنامه داشتیم.

این احتمال وجود دارد که تعداد بازی های تیم در فصل آینده به دلیل لیگ قهرمانان آسیا به 50 بازی برسد. به نظر شما بازیکنان فعلی توانایی این تعداد بازی را دارند؟
داشتن یک تیم با 24 بازیکن در این سطح بسیار مهم است. چون طبیعتا اگر تعداد بازیکنان کم باشد باید بیشتر بازی کنند و بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند و طبیعتا تا پایان فصل بدنشان خسته می شود.

فکر می کنید بازیکنان در این یک سال از نظر بدنی پیشرفت کرده اند؟
تا جایی که من می دانم قطعا بله… از بخش پزشکی در مورد مصدومیت و آمادگی جسمانی فصل گذشته سوال کردم، گفتند که شاخص آسیب دیدگی در این فصل پایین آمده است. در مورد آمادگی جسمانی، فقط ببینید وضعیت تیم چگونه است؟ در این فصل تلاش زیادی کردیم و به پیشگیری از آسیب دیدگی توجه زیادی کردیم… در این راه حسن تشکرنیا نقش مهمی داشت و کاملاً کار می کند. بسیار ضروری است که یک تیم با وظایف در زمین فوتبال موافقت کند. علاوه بر این، علی اعظم به عنوان فیزیوتراپیست بسیار همکاری می کند و نقش زیادی با درمانگر و برنامه های توانبخشی ایفا می کند و مهمتر از همه هماهنگی کامل در طراحی تمرینات برای رسیدن به جنبه های فیزیکی، فنی و تاکتیکی داریم. ما با آقای یحیی همکاری نزدیک داریم و اسمار را داریم و این هماهنگی بسیار مهم است.

در پایان فصل با توجه به خستگی بازیکنان از شدت تمرینات بدنی کم کردید؟
البته. این یکی از اصول اصلی تربیت بدنی است… در این روش اطلاعات جی پی اس برای نظارت بر بازیکنان در تمرینات و مسابقات انفرادی و گروهی بسیار مهم است و سعی کردیم از این طریق فشار لازم را به بازیکنان وارد کنیم نه بر روی بازیکنان حداکثر.

دیدگاهتان را بنویسید