بدترین خبر ممکن برای پرسپولیسی ها

بدترین خبر ممکن برای پرسپولیسی ها

یکی از ایرادات اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس، مالکیت دولتی این دو باشگاه و سرپرستی وزارت ورزش و جوانان از هر دو تیم است.

بنابراین منتقدان می گویند پرسپولیس و استقلال را باید به بخش خصوصی واگذار کرد تا از این وضعیت خلاص شود. یکی از مدیرانی که پیش از این گفته بود می تواند پرسپولیس را مدیریت کند محمد دادکان است اما وی در مصاحبه ای نیز تاکید کرد که شرط مدیریت باشگاه پرداخت بدهی های انباشته است.

اکنون خبر می رسد که میزان بدهی پرسپولیس به سازمان مالیاتی کشور تنها حدود 300 میلیارد تن است! وزارت ورزش طبیعتا می خواهد از شر این بدهی خلاص شود و قصد ندارد بدهی ها را پرداخت کند و بعد باشگاه را به دیگران واگذار کند.

با این اوصاف باید یک سوال مهم را مطرح کنیم: آیا در شرایط اقتصادی فوتبال ایران و منابع درآمدی بسته از هر سو، بخش خصوصی می تواند این همه برای باشگاهی مانند پرسپولیس هزینه کند؟

اگر پاسخ مثبت است پس چرا در بخش خصوصی در فوتبال ایران موفق نیستیم؟

در این شرایط نه تنها دادکان که روزگاری بر فوتبال ایران حکومت می کرد، بلکه قوی ترین بخش خصوصی نیز در غیاب درآمدزایی ناب و کمبود منابع اقتصادی نمی تواند باشگاه های گران قیمتی مانند استقلال و پرسپولیس را مدیریت کند. در نتیجه انتقال احتمالی این باشگاه ها به بخش خصوصی، اکنون می توان آن را پروژه ای شکست خورده دانست.

دیدگاهتان را بنویسید