برخورد قاطع با عاملان سانحه قطار مشهد – یزد / ضرورت پرهیز از گمانه زنی


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844567

وحیدی وزیر کشور خطای انسانی را عامل سانحه قطار مشهد – یزد عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، احمد واحدی بعدازظهر چهارشنبه در محل حادثه قطار مشهد- یزد در جمع خبرنگاران با تشکر و قدردانی از نیروهای اورژانس، هلال احمر و طبس که پس از این حادثه به صورت میدانی تلاش کردند، گفت: تعداد فوتی های ناشی از این حادثه سقوط ناشناخته است، زیرا پزشکی قانونی هنوز تحقیقات عمیق خود را تکمیل نکرده است.

وی با تسلیت به مردم و خانواده های جان باختگان، افزود: خانواده ها مطمئن باشند که تمام اقدامات لازم انجام شده است.

واحدی گفت: نیروهای امدادی و راه آهن در حال بازگشایی مسیر هستند و تیم راه آهن و وزارت راه هم اکنون در محل حادثه حضور دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه، بیشتر فعالیت ها در شب انجام می شود و طبق این روال شرکت های پیمانکاری تا ساعت 4:30 بامداد به فعالیت های عمرانی پرداختند.

واحدی در تشریح علت حادثه گفت: بیل مکانیکی عامل اصلی حادثه بود که ابتدا به لوکوموتیو و سپس به واگن ها برخورد کرد و شیشه جلوی لکوموتیو دچار مشکل شد و این امر منجر به خاموش شدن لکوموتیو شد. او در حال خوردن است.

وی گفت: علت حادثه خطای انسانی راننده بیل مکانیکی بوده است اما سایر ابعاد حادثه باید بررسی شود.

وزیر کشور گفت: بی شک پس از بررسی کمیسیون در خصوص حادثه، عوامل این حادثه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تا آن زمان رسانه ها و مسئولان باید از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید