خطای انسانی عامل اصلی سانحه قطار مشهد – یزد بود


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844560

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: علت خطای انسانی که بیشتر آن از راننده بیل مکانیکی است عامل اصلی حادثه است اما برای جزئیات بیشتر باید منتظر گزارش کارشناسان باشیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی با حضور در محل حادثه قطار مشهد – یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه تمام اقدامات لازم در زمینه امداد رسانی از دقایق اولیه انجام شد، اظهار کرد: علت دقیق حادثه باید بررسی شود. توسط تیم های تصادف اما بر اساس گزارش اولیه علت این حادثه خطای انسانی بوده که بیشتر آن توسط راننده بیل مکانیکی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی منطقه، پیمانکاران شرکت راه آهن معمولا شب ها کار می کردند و در این ارتباط تا حدود ساعت 4:30 بامداد کار می کردند.

رستم قاسمی با اشاره به اینکه پیش از حادثه دو قطار باری نیز از این مسیر برای این قطار مسافربری عبور کرده بودند، خاطرنشان کرد: این قطار در واقع سومین قطار پس از کار پیمانکاران بود که لکوموتیو به دلیل شکستگی شیشه به بیل مکانیکی برخورد کرد. و مشکلی که برای لوکوموتیو پیش می آید، راننده مجبور به توقف می شود که ماشین های دیگر به دنبال آن می آیند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای گزارش دقیق حادثه باید منتظر گزارش کمیسیون تصادفات که در محل در حال بررسی علت است نظر دقیق تری داشت اما مقصران احتمالی قطعا خواهند بود. حذف شده است.

رستم قاسمی همچنین درباره عملیات امداد و نجات گفت: خوشبختانه از دقایق اولیه حادثه تجهیزات لازم از استان های خراسان جنوبی و یزد به محل اعزام و اقدامات امدادی فوری آغاز شده و پیش بینی می شود مسیر به طور کامل طی شود. در چند سال آینده باز است قطارها به حالت عادی باز می گردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید