“خطای انسانی” بیل مکانیکی عامل اصلی حادثه قطار مشهد – یزد است


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844566

رستمی گفت: علت اصلی حادثه در دست بررسی است، اما علت حادثه به طور کلی خطای انسانی بوده که بیشتر از راننده بیل مکانیکی است و چرا، چگونه و به چه دلیل باید به دقت بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانرستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، حادثه تلخ قطار مسافربری مشهد- یزد را به ملت ایران و خانواده های داغدار تسلیت گفت.

وی گفت: در خصوص علل حادثه تیم اورژانس وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای بررسی دقیق در محل مستقر شدند و سپس گزارش کاملی از علت سقوط هواپیمای مردم ایران ارائه خواهیم کرد. .

وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که مشخص است این است که در این منطقه به دلیل شرایط جوی کار در شب برای تعمیر یا مرمت جاده انجام می شود که توسط شرکت های پیمانکاری که با راه آهن قرارداد دارند انجام می شود. ک. در گذشته.”

قاسمی گفت: به نظر می رسد کار اجرایی در مسیر ساعت 4:30 بامداد به پایان برسد و کارگاه تعطیل شود و پس از آن دو قطار باری در مسیر حرکت کرده و مسیر را طی کرده باشند و قطار سوم باید مسیر را ترک کرده اند.»

وی با اشاره به اینکه بیل مکانیکی عامل اصلی این حادثه بوده است، افزود: ابتدا به لکوموتیو، سپس خودروهای بعدی و به دلیل آنچه که تیم اورژانس وزارت راه و شهرسازی در گزارش اولیه پس از لوکوموتیو داده بودند، برخورد کرد. در این حادثه برخورد شیشه جلو با بیل باعث بروز مشکل شد و سپس ترمز را متوقف کرد و باعث تصادف شد.

وزیر راه و شهرسازی در نهایت اعلام کرد: علت اصلی حادثه در حال بررسی است، اما علت این حادثه به طور کلی خطای انسانی است که بیشتر از راننده بیل مکانیکی است و چرا، چگونه و به چه دلیلی باید کاوش کن مراقب باش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید