بررسی بهترین خریدهای خارجی پرسپولیس; کدام بازیکن شاهکار است؟

بررسی بهترین خریدهای خارجی پرسپولیس;  کدام بازیکن شاهکار است؟

پرسپولیس در بیست و یک دوره لیگ برتر بازیکنان خارجی زیادی داشت اما تعداد بازیکنان باکیفیتی که در این تیم به میدان رفتند بسیار کمتر از بازیکنان بی کیفیت و کم اثر بود. منوچهر صفروف و وحدت حنان اف دو بازیکن تاجیکستانی که به تازگی برای پیوستن به پرسپولیس به توافق رسیده اند آخرین خارجی هایی هستند که در پنج فصل اخیر لیگ برتر قهرمان شده اند. به همین منظور می خواهیم در این گزارش نگاهی به بهترین خارجی های پرسپولیس داشته باشیم.

نلسون: دروازه بان برزیلی از مانوئل ژوزه پرتغالی به پرسپولیس آمد و خیلی زود در این تیم فیکس شد. نیلسون در پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و در 73 بازی 35 کلین شیت کرد. در لیگ چهاردهم اختلاف نلسون و سوشا علنی شد و درخشان سرمربی وقت پرسپولیس ترجیح داد نلسون را از تیم کنار بگذارد و به نوعی طرف کشور را بگیرد. نلسون حواشی زیادی در خارج از زمین داشت و بسیاری این حواشی را دلیلی برای ترک فوتبال ایران می دانستند.

روبرت ساها: مدافع چپ چک در حال خرید آری خان در پرسپولیس بود. سها در مجموع 31 بازی انجام داد و از همان دیدارهای اول نشان داد که مدافعی با کیفیت است. کارنامه سخا در لیگ ششم به اوج خود رسید که به یکی از مهره های کلیدی دنیزلی تبدیل شد. در دربی همان سال سها پاس گلی زیبا به مرحوم اولادی داد و راه را برای پیروزی دو بر صفر پرسپولیس در این دیدار هموار کرد.

مایکل اومانیا: مدافع فیکس تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی 2014 پس از پایان جام جهانی در انتقالی جالب به پرسپولیس آمد و در مجموع 50 بازی برای پرسپولیس انجام داد. اومانیا در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت اما از زمانی که برانکو به پرسپولیس آمد بیشتر نیمکت نشین شد و خیلی زود پرسپولیس را ترک کرد.

هوار ملامحمد: هافبک فنی پرسپولیس در لیگ نهم خیلی زود توجهش را به سمت خودش معطوف کرد و با بازی های خوبش در بین پرسپولیسی ها محبوب شد. هوار که بازیکن فیکس تیم ملی عراق هم بود تنها یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و سپس در یک انتقال جنجالی مستقیم راهی استقلال شد تا خیلی زود از چشم هواداران پرسپولیس دور شود.

بشار رسن: بدون شک یکی از بهترین خارجی هایی که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده، بشار رسن بوده است. هافبک تاثیرگذار عراقی پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا، طبق توافقی که با مدیران وقت پرسپولیس انجام داد، سرخ ها را به مقصد قطر ترک کرد تا به یکی از بزرگ ترین جدایی های سرخ ها در این فصل تبدیل شود. لازم به ذکر است بشار در بین پرسپولیسی ها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری منتظر بازگشت او به پرسپولیس هستند.

ابراهیم توره: بی شک یکی از بهترین خارجی هایی بود که به پرسپولیس و کلا فوتبال ما آمد. توره در لیگ هشتم در تیم پر ستاره پرسپولیس حضور داشت و موفق شد در 31 بازی 13 گل به ثمر برساند. توره پس از یک فصل حضور در پرسپولیس راهی سپاهان شد و در این تیم کاملا موفق بود. نکته جالب توره این بود که او پس از بازی در لیگ ایران در ژانویه 2012 به فوتبال فرانسه و موناکو رفت.

ایمون زاید: زاید کشف بزرگ دنیزلی در پرسپولیس بود و خیلی ها او را محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه می دانند. اوج عملکرد زاید در دربی بهمن 90 بود که به عنوان ذخیره وارد بازی شد و با زدن 3 گل در 10 دقیقه باعث شد پرسپولیس باخت 2-0 را با پیروزی 3-2 جایگزین کند. ایمون زاید در 21 بازی 12 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و از سوی هواداران پرسپولیس آقای هتریک لقب گرفت.

گادوین مانچا: مهاجم نیجریه ای نامبرده در پیکان نیز در پرسپولیس برانکو عملکرد ضعیفی نداشت. منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است و یک بار هم فینال این مسابقات را با این تیم تجربه کرد. گادوین که تا فصل گذشته در لیگ ایران حضور داشت در 62 بازی موفق شد 14 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. منشا هم یکی از خارجی هایی است که هم برای پرسپولیس و هم برای استقلال بازی کرده است.

جری بنگستون: مهاجم هندوراسی که در لیگ پانزدهم توسط برانکو خریداری شد، عمدتا به عنوان ذخیره بازی می کرد. با این حال این مهاجم بلند قامت موفق شد در 21 بازی برای پرسپولیس 7 گل به ثمر برساند. گفتنی است مهم ترین گل بنگستون برای پرسپولیس در دربی به ثمر رسید. گلی کاملا تصادفی اما بسیار مهم که مانع از دست دادن پرسپولیس شد.

دیدگاهتان را بنویسید