بررسی حضور روحانی در ستاد کرونا در دستور کار مجلس

ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780008

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری دو گزارش از عملکرد رئیس وقت ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت (رئیس جمهور سابق) و همچنین علت قطعی برق و قطعی مکرر برق در تابستان گذشته را به صورت علنی برگزار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی به دلیل عدم تمکین نمایندگان در حوزه های انتخابیه در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

ادامه بازنگری در لایحه نظام رتبه بندی معلمان، ایرادات هیأت امناء در لایحه مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون آموزش فنی و حرفه ای کنترل مجلس بر رفتار نمایندگان، طرح مدیریت تعارض منافع، لایحه بازرسی کار 1947 (شماره 1326) (شماره 81)، لایحه تصویب کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی (1981) (1981) (شماره 155) و پروتکل 2002 (2002) کنوانسیون ایمنی و بهداشت در کار و پیش نویس موافقتنامه همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورهای ساحلی دریای خزر در دستور کار این کار مجلس شورای اسلامی است.

طرح اصلاح مواد (705) تا (711) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، طرح حمایت از مالکیت صنعتی، اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، طرح اصلاح موافقتنامه تشویق سرمایه گذاری. و حمایت متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی اقدامات امنیتی و آموزشی برای کارکنان اداری قوه قضائیه، پیش نویس موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه در مورد پدافند غیرعامل و پیش نویس پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی سوئیس مبنی بر اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس (27 نوامبر 2002) برای اجتناب از موارد مضاعف. مالیات با توجه به مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن، پروژه تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دو جمهوری غنا نیز در دستور کار هفتگی مجلس برای جلوگیری از مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بر درآمد، سرمایه و مالیات بر عایدی سرمایه است.

نمایندگان مجلس همچنین با بررسی درخواست دوفوریت برای لایحه اصلاح قانون شورای اسلامی کار، یکی از اعضای هیأت امنا را از بین اعضای پیشنهادی رئیس قوه قضائیه انتخاب خواهند کرد.

با توجه به درخواست برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی طرح کلی دولت شهری و روستایی بر اساس اصل 85 قانون اساسی، گزارش کمیسیون بهداشت از عملکرد رئیس وقت ستاد ملی تاج رئیس‌جمهور سابق)، گزارش کمیسیون اقتصادی برای تصویب درخواست بررسی فعالیت بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که مأمور اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستند، گزارش کمیسیون ذیل ماده. 90 قانون اساسی درباره علت قطعی برق و قطعی های مکرر برق در تابستان گذشته، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به پیشنهاد رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب اسلامی و بشردوستانه (سمت)، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصویب درخواست رسیدگی به ارز ارائه 4200 منابع و مصارف دولت، گزارش کمیسیون انرژی در مورد اعتراض رئیس جمهور و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت صنايع پايين دستي نفت خام و ميعانات گازي با سرمايه گذاري عمومي و گزارش كميسيون كشاورزي با درخواست مطالعه و بررسي نحوه اجراي طرح آبياري چهل و شش هزار هكتار در دشت سيستان اين مجلس است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید