برگزاری جلسات کمیته المپیک با حضور مسئولان فدراسیون های سه گانه و تیراندازی


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919588

با حضور مسئولان فدراسیون های سه گانه و تیراندازی، نشست های تخصصی با فدراسیون های متقاضی اعزام به هانگژو برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در پی برگزاری اولین دوره نشست های تخصصی فدراسیون های کاندید اعزام به بازی های آسیایی 2022 هانگژو، این دیدارها صبح امروز به صورت جداگانه با فدراسیون های تیراندازی و سه گانه برگزار شد.

جلسات فوق با حضور مناف هاشمی دبیرکل کمیته و رئیس هیئت هانگزو، نصراله سجادی مشاور رئیس جمهور، فرهادی زاد نایب رئیس کمیته، پاکدل رئیس آکادمی ملی المپیک، رغبتی مدیرکل برگزار شد. معاونت برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش، مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی و مهدی گودرزی، رئیس و محسن حمیدی، دبیر فدراسیون سه جانبه و جمعی از روسای کمیته ها به صورت جداگانه برگزار شدند.

در ابتدا هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: هدف از برگزاری نشست های تخصصی فوق بررسی وضعیت فدراسیون های کاندید اعزام به بازی های آسیایی هانگجو و همچنین شرایط و امکانات است. ، اردوها و دغدغه های مسئولان فدراسیون و کادر فنی و وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون که کمیته ملی المپیک می تواند در حد توان نسبت به رفع آنها اقدام کند.

رئیس هیئت در هانگجو تصریح کرد: هدف ما اعزام هیئتی با کیفیت به این بازی ها است و با تمام توان در کنار فدراسیون های اعزامی خواهیم بود تا این عزیزان دغدغه برگزاری اردوها و آماده سازی نفرات خود را نداشته باشند. و با نظارت و حمایت مرکز نظارت، تیم های ملی و مرکز ارزیابی آکادمی ملی المپیک خواهد بود و بررسی های لازم و تصمیم گیری نهایی در خصوص اردوها و مسابقات برون مرزی انجام خواهد شد.

سپس مهدی گودرزی رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه و عضو هیئت اجرایی کمیته ضمن ارائه برنامه های خود برای تمرینات تیم ملی گفت: اگرچه ممکن است ملی پوشان ورزش سه گانه شانس کمی برای رسیدن به سکو داشته باشند اما حضور آنها در بازی های آسیایی دوچندان می شود. انگیزه آنها و همین امر باعث رشد و رواج این رشته می شود و البته انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز نگرش حمایتی نسبت به ورزش سه گانه داشته باشند.

مهدی ممبینی دبیر فدراسیون تیراندازی با قدردانی از حمایت های وزارتخانه و کمیته ملی المپیک، برنامه کامل تیم های ملی تیراندازی با تفنگ و تپانچه آقایان و بانوان را تا آستانه اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهترین مربیان را برای هدایت تیم های ملی تیراندازی در نظر داریم و در ابتدای سال آینده مسابقات جام جهانی باکو را داریم که ترکیب نهایی نفرات اعزامی به هانگژو مشخص می شود اما در صورت حمایت بیشتر از سوی وزارتخانه و کمیسیون، می توانیم مربیان درجه یک را استخدام کنیم.

وی تصریح کرد: مشکل مهمات تیم ملی کشورمان همچنان پابرجاست، بنابراین اگر بتوانم با حمایت مسئولان به اردوی آلمان بروم، برای تیراندازی تیم ملی بسیار مفید خواهد بود و در نتیجه گیری آنها در هانگژو.”

در پایان مقرر شد موضوع فشنگ تیم ملی تیراندازی در جلسه و تفاهم نامه مشترک وزیر ورزش و وزیر دفاع بررسی و حل شود.

کمیته ملی المپیک تاکنون اولین دور نشست های تخصصی را با فدراسیون های کاندید اعزام به بازی های آسیایی در رشته های تنیس روی میز، بسکتبال، اسکواش، ووشو، کبادی و تکواندو برگزار کرده است.

جلسه امروز با حضور محسن بیرانوند رئیس مرکز مانیتورینگ تیم ملی، سید فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل، محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی، امیر حاج قاسم رئیس مرکز سنجش و رشد توانمندی های بدنی فرهنگستان کوهی و مسعودی.

دیدگاهتان را بنویسید