بزرگترین فرودگاه های آمریکا مورد حمله هکرها قرار گرفتند


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902494

رسانه های خارجی دوشنبه شب به وقت تهران از حملات سایبری به برخی فرودگاه های بزرگ آمریکا خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و یک مقام ارشد ایالات متحده تایید کرد که برخی از بزرگترین فرودگاه های آمریکا هدف حملات سایبری هستند. این مقام آمریکایی که هویتش ذکر نشده است، مدعی شد که این حمله از داخل روسیه انجام شده است.

این مقام آمریکایی توضیح داد که در این حملات سایبری کنترل ترافیک هوایی، ارتباطات داخلی و هماهنگی خطوط هوایی یا امنیت حمل و نقل مورد حمله قرار نگرفت، اما دامنه وب سایت هایی که زمان انتظار و ازدحام فرودگاه را گزارش می کنند مورد حمله قرار گرفتند.

این حملات ابتدا در فرودگاه لاگواردیا در نیویورک رخ داد، اما فرودگاه های دیگر نیز بلافاصله اعلام کردند که هدف یک حمله سایبری قرار گرفته اند. در این دور از حملات سایبری بامداد دوشنبه به وقت محلی، وب سایت های فرودگاه بین المللی Des Moines در آیووا، فرودگاه بین المللی لس آنجلس و فرودگاه بین المللی شیکاگو مورد حمله قرار گرفتند.

این منبع خبری از تلاش مهندسان و برنامه نویسان برای رفع مشکلات پیش آمده در برخی فرودگاه های آمریکا خبر داد، هرچند هنوز هیچ مقام روسی به ادعای جدید آمریکا در زمینه این حملات سایبری واکنشی نشان نداده است.

وب سایت شبکه خبری بلومبرگ نیز می نویسد، یک گروه هکر طرفدار روسیه مدعی شده است. برخی از وب سایت های فرودگاه های ایالات متحده از کار افتاده است بوده است

این گروه موسوم به Killent در ماه های اخیر یک سری حملات سایبری علیه اهداف غربی انجام داده و برخی از وب سایت های دولت آمریکا را به طور موقت هک کرده است.

اخیراً هکرها به 150 سازمان دولتی، اتاق فکر و غیره حمله سایبری کردند. پس از این حمله، شرکت معروف «مایکروسافت» در بیانیه‌ای اعلام کرد که توسط گروه نوبلیوم انجام شده و نهادهای دولتی، اتاق‌های فکر، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی هدف قرار گرفته‌اند.

این شرکت بزرگ فناوری آمریکایی اعلام کرد که این موج حملات تقریباً 3000 حساب ایمیل و 150 سازمان مختلف را هدف قرار داده است.

چند ماه قبل از این حملات، تعداد قابل توجهی از وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های بزرگ آمریکایی تحت کنترل بودند حمله سایبری این بی سابقه بود و بسیاری از اطلاعات آنها به سرقت رفت. علاوه بر این، هکرهای گروه موسوم به «بابوک» که پایگاه های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، برخی از اسناد به دست آمده را منتشر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید