بغداد به فعال‌سازی ماده ۹۹ منشور سازمان ملل واکنش نشان داد

بغداد پاسخ داد و از فعال سازی ماده 99 منشور سازمان ملل توسط گوترش حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، دولت عراق از موضع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمایت می کند. ملل متحد این ائتلاف حملات آشکار در غزه و آغاز به کار ماده 99 منشور سازمان ملل را اعلام کرد.

دولت عراق گوترش از این واقعیت ستایش کرد که آنچه هفته ها در غزه اتفاق افتاده است تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق گفت: عراق تاکید می کند که فجایع رخ داده در اثر حملات رژیم صهیونیستی منجر به فاجعه انسانی شده است که برای توقف آن نیازمند مداخله فوری بین المللی است.

وی افزود: دولت عراق از روز اول حمله به غزه بر لزوم تلاش جمعی مسئولانه بین المللی برای جلوگیری از تبدیل این حوادث به فاجعه ناگوار تاکید کرده و اعلام کرده است که پیامدهای این حملات توسط رژیم غاصب خواهد بود. منجر به هزاران قربانی می شود. انسان شده است

العوادی گفت: دولت عراق بارها تاکید کرده است که برابری قربانی با قاتل عدالت نیست و آنچه پس از 7 اکتبر اتفاق می افتد، جدایی از انباشت ظلم، غصب حقوق و حملات پی در پی به سرزمین فلسطین نیست. .

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز بر حمایت کامل خود از محتوای بیانیه هشداردهنده آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت در خصوص جنایات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه مورد محاصره تاکید کرد. نوار.

وی ضمن استقبال از این نامه بر لزوم اجرای ماده 99 منشور ملل متحد تاکید کرد و گفت: بر اساس این ماده جنایات علیه غیرنظامیان تهدیدی فراگیر برای امنیت و ثبات بین المللی است و تاکید می کنیم که این ماده کاملاً و کاملاً زمینی است. و بمباران هوایی منطقه محاصره شده غزه و استفاده از سلاح، بمب و راکت فسفری ممنوعه رژیم صهیونیستی امکان پذیر است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه افزود: حملات اسرائيل طبق معاهدات بین المللی متعدد، این یک نمونه از کشتار جمعی تمام عیار است و رژیم صهیونیستی نمی تواند از مجازات بگریزد.

حکیم تاکید کرد که این قوانین مستلزم مداخله فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از فجایع و ریختن خون انسان ها و کشتار سازمان یافته مردم و همه ابعاد زندگی است.



آیا این خبر مفید بود؟