ثبت نام روز همدان درخواست دور از ذهنی نیست/ مصمم به فعال سازی واحدهای تولیدی هستیم/ عزم دولت برای فعال سازی اقتصاد روستایی


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886228

رئیس جمهور در دیدار با نخبگان، ایثارگران و خانواده های شهدای استان همدان:

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان و خانواده شهدای استان همدان گفت: مشکل بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، ما به مشکلات کشور پی برده ایم و باید مشکلات را افزایش دهیم. رضایت این حوزه با حل مشکل».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول توسط اسرامدان; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دیدار نخبگان و خانواده شهدای استان همدان گفت: حضور در جمع نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران نظام برای من توفیق است. ..


وی افزود: سالگرد غرور آفرین عملیات مرصاد یادآور رشادت ها و آبروی سربازان ارتش است..


آیت الله رئیسی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان می خواستند با جنایات خود راه را برای نظام سلطه هموار کنند و از آنچه ارزش های نظام اسلامی به وجود آمده جلوگیری کنند. بعهده گرفتن.


رئیس قوه مجریه تاکید کرد: منافقین و دشمنان با اقدامات ظالمانه خود سعی کردند جلوی ارزش ها و آرمان ها را بگیرند اما سربازان اجازه ندادند..


وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد، سربازان عزت و سرافرازی را برای اسلام به ارمغان آوردند، گفت: همواره باید یاد رشادت ها و شهادت نیروهای اسلام در مرصاد بود و همچنین نفاق منافقین را نیز به یاد داشت..


وی تصریح کرد: دشمن همیشه به دنبال نفوذ است و جریان انقلابی باید مراقب باشد که این جریان نتواند به اهداف خود برسد. جریان نفاق چهره او را می پوشاند و اهداف شیطانی او را پنهان و پیش می برد. در طول تاریخ انقلاب اسلامی، کفر به ما نخورد، اما وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم، ضربه نفاق بسیار سنگین‌تر است..


رئیس جمهور ادامه داد: افرادی که در برابر ائمه معصومین ایستادند افرادی بودند که نماز می خواندند، روزه می گرفتند و قرآن می خواندند. اما یا فاقد قدرت تشخیص بودند یا منافق. باید از الحاد و شرک محافظت کرد، اما تشخیص نفاق دشوارتر است. چهره نفاق باید هر چه زودتر بر همگان آشکار شود. بنابراین، فرد باید با چشمان باز حرکت کند.


آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز دولت رسالت خطیری بر عهده دارد و رمز موفقیت آن در رایزنی و همراهی است، گفت: دولتمردان باید توجه داشته باشند که در همه بخش ها نیازمند مشورت با مردم و نخبگان هستند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. در تصمیم گیری و سیاست توجه کنید.


رئیس اجرائیه گفت: اگر امروز قرار است کشور به جلو حرکت کند، آن را منتقل کنید. این نگاه ها نمادی است که باید چشم نخبگان را داشته باشیم و در همه زمینه ها ارتباط با نخبگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.».


وی گفت: برخی از سیاستمداران از مردم برای اهداف سیاسی خود استفاده می کنند که نباید اینطور باشد.


آیت الله رئیسی ادامه داد: بحث بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، ما به مشکلات کشور پی برده ایم و باید با حل مشکل رضایت را در این زمینه افزایش دهیم. در دستگاه قضایی به دنبال برخورد با مفسدان هستیم و در اینجا به دنبال حذف منابع فساد هستیم.


وی گفت: اصلاحات شروع شده و باید آن را دنبال کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد و اصلاحات اقتصادی انجام شود. تاکید می کنم استفاده از نیروهای انقلابی و جوان حزب الله با ایده و انگیزه می تواند موثر باشد..


رئیس قوه مجریه افزود: مقام معظم رهبری بر بهره برداری از ظرفیت های جوانان تاکید کردند و باید در این زمینه گام های مهمی برداریم. روحیه نشاط و جهادی در دولت حاکم بود و به نظر من باید از جوانان استفاده کرد. استفاده از نظرات متخصص در عمل همان چیزی است که ما به آن اعتقاد داریم و باید در اینجا تصمیم بگیریم.


آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید نظارت دقیق باشد، جا برای نظرات مختلف در حوزه و دانشگاه و آزاداندیشی وجود دارد. در کارهای اجرایی باید پس از الهام گرفتن از دیدگاه متخصص تصمیم قاطع گرفته شود.


وی گفت: عملکرد مدیران دولتی را بررسی می کنیم، دوره ای از وزرا و مدیران ارشد کشور را مورد ارزیابی قرار دادیم و کیفیت را به کمیت تبدیل کردیم و برای هر مدیر شاخص های مدیریتی را جمع بندی کردیم..


رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ما پس از انقلاب تنها دولتی هستیم که برنامه منظم و مدونی داریم، تاکید کرد: در این راستا 37 حوزه های مختلف سیستم، مشکلات خاص و پیچش های دگرگون کننده نیز ارائه شده است


آیت الله رئیسی افزود: مراکز علمی باید ببینند و اظهار نظر کنند. همچنین به نظر می رسد که دولت برنامه هایی برای تحول دارد.


روحیه جهادی متوقف نشده و گروه های جهادی امروز فعال هستند


رئیس مجمعیه تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که سپاه به عنوان خاندان طیبه تأسیس شد، امام (ره) نیز جهاد سازندگی را تشکیل دادند. از ابتدای دولت می خواستیم حرکت سازندگی را دنبال کنیم اما هر کدام از گروه ها جایگاهی دارند و حرکت های جهادی دانشجویی زیادی شروع شده است..


آیت الله رئیسی تاکید کرد: شورای جهاد راه اندازی شده و کار در این راستا با قدرت بیشتری در حال انجام است، ما به صحت کارآفرینان خود معتقدیم و به کسانی که حسابرسی مالیاتی انجام می دهند گفته ایم که نمی توانیم به معاملات صنفی تکیه کنیم و باید توسط فعالان صنفی و کارآفرینان مورد اعتماد انجام شود.


وی افزود: اصل اعتماد در مشاغل و مشاغل باید رعایت شود و حسابرسی مالیاتی به آنها اعتماد کند.


رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه خانواده های شهدا عالی رتبه و دارای روحیه قوی هستند خاطرنشان کرد: دغدغه خانواده شهدا و ایثارگران را داریم. قانون حمایت از شهدا باید اجرا شود.


آیت الله رئیسی گفت: موانع موجود بررسی شده است و باید روی کشاورزی تمرکز کنیم زیرا مشکلات متعددی وجود دارد و مدیریت منابع آب و تغییر الگوی کشت باید مورد توجه قرار گیرد..


وی با تاکیو با بیان اینکه باید اقتصاد کشاورزی را فعال کنیم، تصریح کرد: مشکل جدی این است که از روستاهای حاشیه شهرها می آیند و بسیاری از روستاها آب، برق و فاضلاب دارند، اما کشاورز به دلیل مهاجرت به حاشیه شهر است. او می گوید کشاورزی برای ما هزینه نمی کنیم، باید در این زمینه کار کنیم و اقتصاد روستا را فعال کنیم..


اهمیت فعال سازی گردشگری و اقتصاد معدن در اشتغال


آیت الله رئیسی ادامه داد: گردشگری و اقتصاد معدن مهم است و می تواند اشتغال زایی کند و برنامه های خوبی در دستور کار است. مصمم هستیم واحدهای تولیدی را فعال کنیم و معادن غیرفعال که مجوز فعالیت دارند به چرخه تولید بازگردند..


رئیس جمهور تصریح کرد: ثبت نام روز همدان درخواست دور از ذهنی نیست و شورای انقلاب فرهنگی آمادگی این کار را دارد. همدان روزهای پرافتخار زیادی را پشت سر گذاشته است، اما بیایید ببینیم چه چیزی در اوج بوده است.


آیت الله رئیسی در خصوص حجاب و عفاف گفت: ما در مورد حجاب قانون داریم و همه باید به دور از سلیقه شخصی قانون را رعایت کنند..


و ادامه داد: با سازوکارهای ایجاد شده در دولت، نخبگان و جوانان باید ارتباط خود را با دولت حفظ کنند.


رئیس قوه مجریه تاکید کرد: دشمنان از بچه های انقلابی می خواهند نسبت به مشکلات بی احساس باشند. پس باید مراقب باشیم، تاخیرهای قبلی را جبران کنیم و احساس مسئولیت کنیم. امروز تولید یکی از مولفه های قدرت است و مردم متدین صحنه و حامیان خون شهید از اجزای قدرت هستند. .


رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: مهمترین مولفه قدرت در نظام ما توجه به ولایت و رهبری است که به عنوان سربازان انقلاب همه باید تلاش کنیم..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید