بازگشت رونق تولید به واحدهای تولیدی غیر فعال / احیای شیلات تفتان با تهیه تجهیزات جانبی


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819120

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان:

گلمعلی صمصامی گفت: با شناسایی و حمایت از واحدهای نیمه فعال در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان، صدای تولید به مجموعه های بی صدا باز می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی صمصامی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال در دستور کار این صندوق قرار دارد، گفت: در این راستا یک مزرعه پرورش ماهی در یکی از روستاهای تفتان احداث شد. «بعد از حدود هشت سال تعطیلی، با حمایت تسهیلات در حال بازگشت به چرخه تولید است.

وی افزود: این مزرعه پرورش ماهی ظرفیت تولید 100 تن ماهی در سال را دارد و از سال گذشته با دریافت 10 میلیارد ریال تسهیلات کرز الحسنه از محل صندوق تصدی امید فعالیت خود را از سر گرفت.

این مسئول افزود: این میزان تجهیزات از محل منابع اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و بیش از 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: صندوق آمادگی دارد برای احیای طرح های نیمه فعال و غیر فعال در استان تسهیلاتی به قرض الحسنه بدهد تا چراغ واحدهای تولیدی روشن بماند.

برنامه ریزی برای تولید بچه ماهی

شهنوازی مدیر شیلات تفتان در خصوص فعالیت مجدد این واحد تولیدی گفت: مزرعه پرورش ماهی قرلالا در روستای تودک تفتان اولین سامانه بسته تولید ماهی گرالا در جنوب شرق کشور است که به صورت مکانیکی فعالیت می کند.

وی افزود: این مجتمع به زودی زمینه تولید ماهی سرخ شده را فراهم می کند که در صورت اجرایی شدن می تواند پاسخگوی نیاز مزارع پرورش ماهی سیستان و بلوچستان باشد.

کسب درآمد 500 میلیون تن در ماه

ریگی مدیر شیلات شهرستان تفتان نیز گفت: در کنار تولید ماهی قزل آلا، پرورش ماهیان خاویاری را نیز آغاز کرده ایم و در آینده نزدیک پرورش این نمونه ماهی به مرحله اقتصادی می رسد.

وی ادامه داد: با احیای این مجتمع و تولید ماهی قزل آلا بیش از 500 میلیون تن در ماه تولید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید