افزایش ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی استان را دنبال می کنیم

رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی فارس:

رئیس کمیته صنایع اتاق بازرگانی فارس گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی و صنعتی استان واردات مواد اولیه است. ما از طریق مجاری قانونی پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

نوید ایزدپناه در جلسه کمیته صنایع اتاق بازرگانی فارس که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و فعالان صنعتی استان و نمایندگان بخش دولتی در این اتاق برگزار شد، گفت: امروز یکی از بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی تامین مواد اولیه و ماشین آلات خطی است و این تولیدی است که باید در این حوزه اجرایی شود.

وی با اشاره به ماشین آلات واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: در این راستا مکاتباتی با سازمان ایمنی استان در خصوص استعلام ماشین آلات انجام شد که بر این اساس موافقت شد که درخواست تولید تحت ثبت سفارش رد نشود. بخش ایمنی تا زمانی که مشخص شود. فقط منتظر پاسخ نتیجه درخواست ساخت در نقشه باشید.

ایزدپناه تصریح کرد: حرکت صنایع به سمت قیمت های رقابتی موضوع مهمی است و با توجه به اولویت های سرمایه گذاری استان پیشنهاد می شود مواردی که در فهرست فرصت های سرمایه گذاری استان ذکر نشده است با طرح توجیهی ارائه و اعضای کمیته بر اساس فرم طرح توجیهی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان جهت ارائه خلاصه اطلاعات از وضعیت سرمایه گذاری.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور در تصمیم گیری ها حضور موثری دارد، افزود: مشکلات حوزه های تولیدی، صنعتی و سرمایه گذاری را کمی سازی می کنیم و برای مدیران و تصمیم گیران راه حل ارائه می کنیم تا با خرد جمعی بتوانیم به نتیجه برسیم. از طریق این وضعیت آسیب کمتر.

وی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی فارس از همه ابزارها و توان ها برای پیشبرد و تسهیل امور بخش های تولیدی و صنعتی و حمایت از سرمایه گذاری در استان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست سیدرضا ساداتی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکید بر اینکه زیرساخت ها موضوع مهمی در سرمایه گذاری است، گفت: توجه به زیرساخت ها مقدمه ای برای اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری است. و این در حالی است که توجه به توسعه زیرساخت ها برای حل مشکلات سرمایه گذاری در استان حائز اهمیت است.



آیا این خبر مفید بود؟