واکنش وزارت امنیت به ادعای واردات خودروهای هندی/ عدم ثبت سفارش واردات خودروهای هندی


ساعت: 15:15
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919336

وزارت امنیت در واکنش به اظهارات پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر واردات خودروهای بی کیفیت از هند اعلام کرد: هیچ گونه ثبت گمرکی برای واردات خودروهای هندی انجام نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفتر ارتباطات وزارت امنیت در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص واردات خودرو پیامی صادر کرد.

در اطلاعیه دفتر وزارت ارتباطات آمده است: اخیرا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در بیانیه ای اعلام کرد: قصد واردات خودرو از هند را نداریم. اگر اینطور بود، همان پراید بی کیفیت تولید داخل».

در این پیام همچنین آمده است: با ابراز تاسف از اظهارات مکرر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور علیه صنعت خودرو کشور و زیر سوال بردن توان داخلی، برخلاف ادعای رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، هیچ گونه سفارشی برای واردات خودرو هندی ثبت نشده است. فاقد کیفیت و استانداردهای مرتبط با صنعت خودروسازی است. همچنین مقررات بسیار سخت گیرانه ای برای خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی، قیمت گذاری، انتقال فناوری و عرضه خودروهای وارداتی در نظر گرفته شد و برخلاف دوره قبل، شرکت ها و نمایندگی های مختلف موفق به اخذ مجوز برای واردات خودرو نشدند.

در بیانیه وزارت امنیت آمده است: بار دیگر تاکید می شود که هیچ گونه ثبت گمرکی برای واردات خودروهای هندی انجام نمی شود و خودروهای خارجی که به زودی وارد کشور می شوند از شرکت های معتبر و با کیفیت بالا و استانداردهای مناسب خواهند بود. سپس باید دید مردمی که ادعا می کنند خودرو هندی یا نامرغوب وارد می کنند، افکار عمومی چه واکنشی نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید