ابطال ثبت دستی سفارش واردات برنج + جزئیات

ابطال ثبت دستی سفارش واردات برنج + جزئیات

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از نظام مند شدن ثبت سفارش محصول استراتژیک برنج خبر داد و گفت: این مهم در فاز اول برای شناسایی اجرا می شود. مشکلات واردات برنج و رفع موانع فساد در کشور.

میشم جهدی، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ساختار جدید و نظر هیات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر شفافیت و تسهیل در امور تجار. تجار و فعالان امنیت غذایی مردم; مهم ترین ارتباط اولیه شفاف سازی در زمینه ثبت سفارش است که در این رابطه با سیستمی شدن ثبت سفارش شرکت ها فرصتی برای نظارت دقیق و رفع سریع مشکلات فراهم می شود.

وی با بیان اینکه محصول استراتژیک برنج یکی از مهم ترین محصولات اساسی و مصرفی مردم و آخرین محصول اساسی و با ارزش در کشور است و تاکنون به دلیل عوارض خاص و متفاوت با سایر محصولات، ثبت سفارش آن انجام شده است. به صورت دستی و با محاسبات قبلی انجام می شود. گفت: سیستم سازی به معنای تایید خودکار فرمت های ثبت سفارش شرکت بر اساس مبانی معین (از جمله تایید اصالت سند و سقف قیمت و سایر موارد موثر) و تایید یا رد خودکار و رفع چالش فرآیند تایید دستی و احتمال نسبی خطای انسانی است که به زودی در محصول برنج اجرا خواهد شد.

جهدی به پیگیری مستمر و برگزاری جلسات هماهنگی و فنی بین دستگاهی با حضور روسای وزارت ایمنی (سامانه جامع تجارت)، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) و وزارت جهاد کشاورزی در سوم خردادماه اشاره کرد. و گفت: مقرر شد با همکاری بین بخشی، سامانه سازی ثبت سفارش برنج از پایان خرداد ماه سال جاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سیستمی شدن ثبت سفارش برنج با 5 سال تاخیر نسبت به توافق قبلی انجام شد، اظهار داشت: این تاخیر باعث مشکلات عدیده عدم یا مازاد ثبت سفارش سالانه، عدم امکان محاسبه دقیق سهم بازار می شود. شرکت ها و ناتوانی در نظارت صحیح بر جریان ورود کالاها (به جز مسائل ارزی) به کشور ارسال شد و مورد انتقاد واردکنندگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فاز اول اجرای این طرح طبق توافق با مدیران ذیربط سامانه جامع تجارت و سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده است. از اواخر ماه جاری وارد محصول برنج شد، این گام مهم و موثری در مدیریت و بررسی صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید