برخی مدیران برای واردات «خودروهای جدید» نزد فوتبالیست ها ثبت سفارش کردند

برخی مدیران برای واردات «خودروهای جدید» نزد فوتبالیست ها ثبت سفارش کردند

یک نماینده مجلس گفت: واردات خودروی جدید توسط فوتبالیست ها را به فال نیک می گیرم زیرا حتما برای دیگران هم اتفاق خواهد افتاد، اما شنیده ام (البته نه تکذیب و نه تایید می کنیم) برخی مدیران فوتبال هم سوء استفاده کرده اند. از فرصت.در ضمن سفارش چند ماشین هم برای خودشون گذاشتن که حتما پیگیری میکنم.

جلال رشیدی کوچی درباره واردات خودروهای خارجی دست اول توسط فوتبالیست ها گفت: این موضوع برای من هم مطرح بود و چون می خواستم مطمئن شوم نه در این مورد صحبت کردم و نه واکنشی به صورت آنلاین انجام دادم، بلکه برای خودم بر اساس مستندات و اسناد دریافت شده تأیید می کند که این اتفاق افتاده است و بسیار مهم است که ببینیم چرا این اتفاق افتاده است.

این عضو شورای اسلامی تاکید کرد: من به شخصه مشکلی با اجازه واردات فوتبالیست ندارم. اما اجازه دهید هر کسی یک خودروی جدید بیش از 2500 سی سی بیش از 25 هزار دلار وارد کند. اگر قانون منع کرده است باید برای همه ممنوع شود، ما شخصا نمی توانیم قانون را اجرا کنیم، می خواهیم به فوتبالیست ها ماشین های خارجی بدهیم چون به جام جهانی رفته اند، می خواهیم به افراد دیگر ندهیم. بنابراین من با اصل سوال تا زمانی که برای مردم عادی پیش می آید مشکلی ندارم و این داستان را به فال نیک می گیرم زیرا احتمالا برای دیگران هم اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما این نوع انحصار را به طور خاص برای 15، 20 و 30 نفر ایجاد می کنیم و این خودروها را وارد کشور می کنند و هیچکس نمی تواند وارد کشور کند، خودروی 70 هزار دلاری که امروز می آید مانند لندرور یا خودروی 100 هزار دلاری دیگر. به ایران می آید، انحصار می شود چون مدل مشابهی ندارد و قیمت آن از 5 میلیارد تومان به 50 یا 60 میلیارد می رسد.

رشیدی کوچکی ادامه داد: اولین بار است که می شنوم (البته نه تکذیب می کنیم و نه تایید می کنیم) در کنار فوتبالیست ها، برخی مدیران فوتبال نیز از فرصت استفاده کرده اند و در این میان چند خودرو برای خود سفارش داده اند. من فکر می کنم این قطعا خاص است. پیگیری میکنم ببینم این اتفاق افتاده یا نه. معلومه حالا چطوری معلومه؟ خودروهایی که به نام فوتبالیست ها نامگذاری شده اند را می توان به راحتی جستجو و بازیابی کرد زیرا انحصاری و محدود هستند.

وی تاکید کرد: با واردات خودروی فوتبالیست ها به شرطی که برای همه مردم باشد مشکلی ندارم و آن را به فال نیک می گیرم زیرا به نظر می رسد دولت به دلیل افزایش نرخ بالای 2500 سی سی می خواهد کار درستی انجام دهد. وجود دارد، اما بسیار دشوار است.

لطف الله سیاهکلی درباره واردات خودرو توسط بازیکنان فوتبال نیز گفت: واردات خودروهای دست دوم برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد است. اما واردات خودروی جدید باید توسط کسانی انجام شود که خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می کنند، بنابراین باید شخصیت حقوقی داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع تاکید کرد: شخص حقیقی نمی تواند طبق قانون تاکنون خودرو وارد کند.

وی در خصوص اینکه اسامی بازیکنان نشان می دهد آنها افراد واقعی هستند، گفت: افراد حقیقی نمی توانند خودروی جدید وارد کنند، اشخاص حقوقی باید خودروهای جدید وارد کنند. چون باید واجد شرایط واردات باشند چون وقتی خودروی جدید وارد می شود نیاز به نگهداری و خدمات پس از فروش دارد. این کار طبق قانون ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید