سازوکار وزارت امنیت برای واردات خودروهای اقتصادی؛ از 20 درصد تعرفه واردات تا معافیت از اسقاط

وی ادامه داد: قرار است از یک سو با واردات خودرو بازار را تنظیم کند و از سوی دیگر قیمت خودروهای داخلی قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

روگی تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف اولین مرحله واردات خودروهایی خواهد بود که نیازهای مشخص شده را تامین می کند به موضوع بپردازیم.

وی درباره اینکه آیا سازوکاری برای کاهش تعرفه واردات خودروهای اقتصادی پیش بینی شده است، توضیح داد: زمانی که قرار است خودرویی با قیمت مشخص و با محدوده مشخصی وارد شود، مهندسی معکوس انجام می شود. یعنی هزینه های حمل و نقل، تعرفه گمرکی، اسقاط (برای هر خودروی وارداتی دو خودرو باید اسقاط شود) و … محاسبه می شود.

قائم مقام وزیر صامت ادامه داد: سپس مشوق هایی برای کاهش مولفه های تعیین شده برای دستیابی به قیمت هدف خودروهای اقتصادی ارائه می شود.

وی گفت: مشوق هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده است; مثلا تعرفه واردات 20 درصد کاهش می یابد یا از اسقاط معاف می شوند.

تحویل خودروهای اقتصاد داخلی نیمه دوم 1402

رائوگی اضافه کرد: این سوال که در مقوله واردات چه کمکی می توان برای تامین خودروهای مورد نیاز خانواده های کم برخوردار کرد بررسی شد. اگر به دنبال افزایش گردش مالی تولید هستیم، تولید باید متناسب با قدرت خریدهای مختلف باشد.

وی درباره برنامه خودروسازان برای تولید خودروهای جایگزین برای سمند و تیبا گفت: دو خودروساز بزرگ کشور روی خودروهای کم مصرف کار می کنند و محصولات آنها در نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید