بقایای سهام عدالت شناسایی شد/ نیازی به پرداخت ریالی ندارید!


ساعت: 08:40
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844342

رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی بقایای عدالت زیر نظر کمیسیون مساعدت و معاضدت خبر داد و افزود: مردم برای ثبت نام و حتی پرداخت ریالی به جایی مراجعه نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین گربان زاده در گفت وگو با ایسنا، در پایان بند الف تبصره 2 قانون بودجه به توزیع سهام عدالت بین مشمولان کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی و سایر واجدین شرایط اشاره کرد. پوشش نهادهای حمایتی آغاز شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، زیرا برخی از بانک ها ناقص بوده و برخی نیاز به اصلاح دارند.


شناسایی بیش از سه میلیون باقیمانده در مرحله اول

وی تعداد بازماندگان را اعلام کرد و افزود: در آخرین جلسه هفته گذشته با رئیس سازمان اجتماعی، معاون رفاه اجتماعی و کارکنان کمیته امداد، تعداد بازماندگان تحت پوشش این دو نهاد مشخص شد. «به ترتیب این افراد در مجموع حدود 3 میلیون و 337 هزار و 700 نفر هستند که از این تعداد حدود 2 میلیون و 25 هزار نفر تحت پوشش کمک های اجتماعی و حدود یک میلیون و 300 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره پرتفوی افرادی که واجد شرایط تعیین شده اند، گفت: تا دو هفته آینده سبد این افراد مشخص می شود. در واقع کیفیت پرتفوی، نوع سهام، اندازه سهام هر فرد و نحوه انتقال مشخص می شود و در تیرماه اطلاعات تکمیل می شود. تفاوت پورتفولیوی این افراد با پرتفوی منتخبان در سال 2005 این است که سهام دولتی در حال حاضر بسیار محدود است و هیچ ابتکار عملی در آن زمان وجود ندارد. از طرفی دولت در بند الف تبصره دو یا یک بند که رد دیون و … است تعهدات دیگری دارد و هیات مدیره بورس دولتی برای این تعهدات کافی نیست. اولویت بندی باید ادامه یابد که ادامه دارد.

گربان زاده با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای ثبت نام به جایی مراجعه نکنند، تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که اصلا ثبت نام نمی شود، زیرا هویت افراد مشخص و در بانک اطلاعاتی است. این افراد حتی یک ریال هم ندارند. اگر پیامکی بفرستید که ارتباط با ثبت نام داشته باشد، قطعا تقلب است و ربطی به دولت و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ما ندارد.


ادامه روند شناسایی بقایا

وی درباره سایر واجدین شرایط نیز گفت: جلسات جداگانه ای در خصوص تعیین سایر افراد واجد شرایط در حال برگزاری است. براساس تبصره 3 ماده 34، اجرای سیاست های اصل 44 با همکاری وزارت رفاه و بر اساس سازوکار پایگاه اجتماعی ایران، افراد واجد شرایط باید بر اساس دهک ها شناسایی شوند. بر این اساس مرحله بعدی دو دهک اول است که تا پایان سال باید سهام عدالت به آن ها تقسیم شود. این به جلسات بیشتری نیاز دارد که ممکن است چندین ماه طول بکشد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر مشمول عدالت در سال های 1384 و 1385 شناسایی شده اند که در آن سال ها برخی از دهک های پایین نسبت به مشمول نبودن آنها اعتراض داشتند که بر اساس این موضوع در بودجه سال جاری قانون باید وضعیت این افراد را مشخص کند و اگر قرار است شامل آنها شود باید سهام بین آنها تقسیم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید