به تعویق افتادن جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور

ساعت: 14:45
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922355

رئیس پارلمان لبنان از تعویق جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المنار، نبیه باری رئیس پارلمان لبنان از تعویق جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، به دلیل درگذشت حسین الحسینی رئیس سابق پارلمان لبنان، جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید به تعویق افتاد.

نبیه بری اعلام کرد که این نشست به 19 ماه جاری موکول شده است.

لازم به ذکر است که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز گذشته اعلام کرد که یازدهمین جلسه انتخاب رئیس جمهور لبنان روز پنجشنبه 12 ژانویه برگزار می شود.

این نشست یازدهمین جلسه برای انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد بود. این اولین جلسه برای انتخاب رئیس جمهور در سال جدید 2023 خواهد بود.

در همین حال، روزنامه لبنانی الاخبار درباره مقاله ای با عنوان نشست پاریس مطمئن نیست. ریاض تلاش‌های فرانسه و قطر را به بن‌بست رسانده است: کاملاً واضح است که مشکل نقش خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان به دلیل عدم دستیابی به توافق آمریکا و فرانسه با عربستان سعودی است.

الاخبار می نویسد: مشکل عدم تغییر موضع ریاض در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است و این به عاملی برای فشار بر فرانسوی ها و قطری ها تبدیل شده است، به ویژه از زمانی که مقامات فرانسوی درگیر در این بحران اعلام کردند که عربستان سعودی عربستان در این زمینه مانع تراشی می کند، او کند است و به دنبال راه حلی برای بحران نیست و موضوع برایش مهم نیست. عربستان شروط خود را در طرح شورای همکاری خلیج فارس که حدود یک سال پیش از سوی احمد الناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت به بیروت ابلاغ شد، اعلام کرد. همچنین عربستان، فرانسه و آمریکا در ماه سپتامبر بیانیه مشترکی صادر کردند و ویژگی های رئیس جمهور را مشخص کردند.

این رسانه ادامه داد: علاوه بر این، عربستان سعودی در خصوص موضع خود در مورد مکانیسم واکنش به بحران در مورد صندوق حمایت از امنیت غذایی و بهداشتی و کمک‌های غذایی فرانسه و عربستان و نحوه توزیع آن‌ها، همچنان یکسان است.

الاخبار نوشت: رویکرد ریاض تنها مخالفت با همکاری نیست، بلکه اعتراض به هر نقشی کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس است.

منابع سیاسی اعلام کردند: مقامات سعودی نگاهی منفی به نقش قطر در لبنان دارند و به صراحت از استقبال دوحه از مقامات لبنانی و تلاش این کشور برای تبلیغ برخی نام ها و مداخله در ماجرای تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل ابراز ناخرسندی کرده اند. تمایل قطر برای ورود به بازار نفت لبنان اعلام شد. این پیام به قطر رسید. قطر تاکید می کند که هدف از اقداماتش این نیست که جای عربستان را بگیرد و یا هیچ کشوری را تحریک کند.

الاخبار ادامه داد: در حالی که برخی منابع می گویند نشست چهارجانبه پاریس درباره لبنان در دو هفته آینده برگزار می شود و برخی دیگر می گویند این نشست لغو شده است، منابع آگاه گفتند فرانسوی ها به حزب الله اعلام کرده اند که با نامزد ریاست جمهوری رقابت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید